Midnight İn Paris (Paris'te Gece Yarısı)

19:47:00

Size keyifli bir zaman geçirtecek Paris sokaklarında geçmişin buğusu ile karşılaşacağınız güzel bir romantik- komedi (içinde biraz da fantezi mevcut) film ile geldim. Bu film sizleri 1920'lı yılların Paris'ine götürecek ve o dönemde yapılan partilere, entellektüel sanatçılar, ressamlar, yazarlarla yapılan keyifle sohbetlere yelken açtıracak.

 Geçmişe özlem duyuyor musunuz? Keşke şu zamanda yaşasaydım dediğiniz bir zaman var mı? Benim var. Sanırım okumayı ve yazmayı seven çoğu kişide bu durum mevcut. Bu film de işte bunu anlatıyor.

Ana karakterimiz romanı üzerine çalışan Gil, nişanlısı Inez ile Inez'ın babasının işini bahane edip Paris'e kaçamak bir tatil yapma düşüncesi ile adım atarlar. Gil bu şehri gezerken şehrin dokusuna ona hissettirdiği duyguya hayran kalarak Paris sokaklarını arşınlarken bir gece yarısı önünde eski bir araba duruyor ve onu arabaya davet ediyorlar. 

Ve o arabaya bindikten sonra Gil artık 1920'lı yılların Paris'ine adım atmış oluyor. Onun hayran olduğu birçok kişi ile konuşma imkanı buluyor. Ve filmimiz başlıyor. 2011 yılından bir araba ile 1920'lı yıllara gelen Gil'in yaşadıklarına şahit olmaya hazır mısınız?


 Yapılan diyaloglar, kostümler ve Paris'in eşsiz sokaklarında yapılacak bir gezi. Gözlerinizin bayram edeceği, kulaklarınızın pasının silineceği güzel diyaloglar...

“Sanatçının görevi umutsuzluğa düşmek değil, bilakis varlığın boşluğunun panzehirini bulmaktır.”


Film ile ilgili araştırma yaparken filmde bahsi geçen kişilerin bilgilerine rastladım. Sizler için de bilgi olması dolayısı ile bu yazıma ekliyorum.


"F.Scott Fitzgerald (1896-1940): İrlanda Asıllı Amerikan yazar.
Zelda Fitzgerald (1900-1948): Eşi gibi o da bir yazar.
Cole Porter (1891-1964): Amerikalı besteci, müzisyen.
Josephine Baker (1906-1975): Amerikalı dansçı, şarkıcı, oyuncu.
Ernest Hemingway (1899-1961): Amerikalı yazar ve gazeteci. 
Gertrude Stein (1874-1946): Amerikalı yazar.
Pablo Picasso (1881-1973) : İspanyol ressam.
Jean Cocteau (1889-1963): Fransız yönetmen.
Thomas Stearns Elliot (1888-1965): Şair, oyun yazarı, edebiyat eleştirmeni.
Salvador Dali (1904-1989): Katalan sürrealist ressam.
Man Ray (1890-1976): Fotografçı ve ressam.
Luis Bunuel (1900-1983): İspanyol yönetmen ve senarist.
Henri De Toulouse Lautrec (1864-1901): Fransız ressam.
Paul Gaugin (1848-1903): Fransız ressam.
Edgar Degas (1834-1917): Fransız ressam, heykeltıraş ve çizer.
Juan Belmonte (1892-1962): İspanyol matador."

"64. Cannes Film Festivali'nin açılış filmi olan Woody Allen yönetmenliğindeki Paris'te Gece Yarısı'nın başrollerini Owen Wilson ve Rachel McAdams paylaşırken Gil'in edebiyat dünyasında karşılaştığı yıldızları Marion Cotillard, Kathy Bates, Carla Bruni, Adrien Brody gibi zengin bir oyuncu kadrosu canlandırıyor. "

Film 2011 yılında çekilmiştir.




Edebiyat sever biriyseniz ve geçmişe doğru yapılan yolculuklar sizin hoşunuza gidiyorsa bu filmi seveceksiniz.








IMDb puanı: 7.7
Benim Puanım: 9.6
Keyifli Seyirler. :)

You Might Also Like

17 yorum

  1. Film aklımdaydı ama siz anlatınca izlemek istedim kaleminize sağlık ��

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Ben severek izledim sen de seversin umarım :)

      Sil
  3. Listemde olan bir film. Sayende hatırladım, bu aralar evdeyken izleyeyim ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Seyretmedigim ve duymadıgım bir sinema filmi inşaallah seyrederim

    YanıtlaSil
  5. Bizimkiler sevmez bunu ama yalnız başıma kendim izlerim:)

    YanıtlaSil
  6. son yazımdaki etkinliği sen de yapsan yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum :) blogda etkinlik yapmak eğlenceli aslında ama ben yapmayı bazen unutuyorum 😂

      Sil
  7. Paris'te Gece Yarısı severek izlediğim filmlerden biri, bu arada bilgileri eklemen çok isabetli olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. baktın mı etkinliğeeee :)

    YanıtlaSil