Mehmet Dursun Çiftçi Gözlerindeki Umut

19:44:00

"Bir bakışı ömre bedel." diye bir söz vardır. İşte bu şiir kitabı bana bu sözü hatırlattı. Bir bakışı ile kalbinin merkezine konan bir aşk işlenmiş şiirlerinde. Bu bakış için ömrünü adayacak bir sevgili. Ondan sevgi beklerken ağaç olup kökleri beklediği yerde daha da derinlere inen bir adamın sevdiğine yazdığı şiirleri konuk oluyoruz.


"Dicle Gözlüm

Dicle nehridir sanki gözlerin
Baktığın yer vurgun misali
O vurgunu hatırlıyor sanki yüreğim
Neredesin Ey Sevdiğim?

Aşkın olsa da fermanım
Bitmez yüreğimdeki umutlarım
Eğer bitecekse o acılarım
Bil ki o vakit hakimiyim kalbinin

Cihan ben olsam şayet
Sultanım sensin
Denizler ben olsam
Tek ada sensin
Ey Dicle Gözlüm Sen Nerdesin?"

Gözlerine her baktığında kalbinin içini keşfetmeye çalışan bir adam. Belki de aşkını tanımak için yaptığı bir çırpınış ama şu kesin ki yaptığı her çırpınışta aşkın alev alev yanan korları onu da esir alıyor. 

"Baharın Tarifi Gözlerin

Papatyalar gibiydi gözlerin
Baharı yaşıyormuş gibi
Aydınlık, tomurcuk, cıvıl cıvıl...
Sanki bahar senden almış rengini, güzelliğini...

Baharın tarifiydi gözlerin.
Irmaklar akar,
Tomurcuklar açar,
Kuşlar uçar,

Doğanın doğuşumu bahar,
Gözlerinin dünyaya yansıması mı?
Sanki bakışlarınmış bahar.
Anladım ki bahar, kalbime dokunan gözlerinmiş."

Onun hayatı sevdiğinden önce ve sevdiğinden sonra diye ikiye ayrılmış. Duygularını şiirlerle anlatmalıydı. Yazmalıydı. Şiirlerinde yaşadığı sevdayı hissettim ben. Sevdalısının da hissetmesini dilerim.

"Sevmek ruhun yeşermesidir, sevmeyen yoktur hayatta, kimi bahçeyi, kimi balığı, kuşu, yükseği, denizi sever...
Kimi ise sevmeyi sever, güzeli sever."


 O artık sevdiğinin kalbinde bir yer istiyor. 

"Bir Şiir Yazmalı İnsan

Bir şiir yazmalı insan,
Gizemi Ekim'de saklı olan,
Şiir ki,
Sevdayı yakan ateşi arttıran.
Şiir ki,
Sevdayı güzel kılanı anlatan.

Bir şiir yazmalı insan.
Terkediliş olsun içinde..
Yalnızlık işlensin satırlarına..
Her yörede harmanlansın,
Hitabı, bütün aşıklara olsun..."

Bu tarz aşk şiirlerinden hoşlanıyorsanız kitabı seveceğinizi düşünüyorum. 

"Bazı zamanlar deniz durgun olur
İncitmeden kayaya çarpar
Teker teker koparır parçasını
Alır içinden payına düşeni"


You Might Also Like

4 yorum