Japon Masalları

21:31:00

Japon kültürünü daha iyi anlamak için bu masalları okumak istedim. İyilik edenin iyilikle ödüllendirildiği, kötülük edenin ise cezasını bulduğu masallar bunlar. Bir de elindekinin kıymetini bilme, ne yaşarsan yaşa elinden gelenin en iyisini yapmanın öğüdünü veren konuların incelikle belirlendiği masallar. 

Bana göre 10 yaşından büyük kişilerin -özellikle de yetişkinlerin- okuması gereken masallar. İçimizdeki iyilik duygusunun daha çok ortaya çıkacağını düşünüyorum. Yaşamın ve iyiliğin güzelliğini hissedeceksiniz okurken. 

Kimi masalda insan kılığına girmiş hayvanlar, kimisinde prensler, kimisinde dürüst insanlar -Japon kültüründe dürüstlüğün önemi çok büyük-, kimisinde büyüler, kimisinde gelecekte olacak bir şeyi önceden bilen birinin ana kahramana olacakları söylemesi, kimisinde konuşan hayvanlar karşılayacak sizi. Dediğim gibi Japon kültürünü anlatan masallar. Masal oldukları için de doğaüstü olayların olması da normal. 

Japonların büyüklere saygı duyduğu, ne iş yaparsan yap onu en iyi şekilde yapmanın önemini, dürüstlüğün önemi, kibirli kişilerin sevilmediği, insanın doğanın güzelliklerini görmesinin onu mutlu edeceğini öğütleniyor masallarda. 

Şeytani, kötü bir karakter olarak Yamamba ismi ile karşılaştım bazı masallarda. Genelde yalnız başına yolculuk yapmış kişilere insan kılığında yaklaşıyor daha sonra beyaz renginde olan diken diken saçlar, uzun el ve ayak tırnakları, kırmızı gözlere sahip -bazılarında pençeli- bir hayvana benzetiliyor. Bu ilgimi çekti okurken. Çünkü daha önce hiç duymamıştım. 

Masallarda dikkatimi çeken bir durum da akıl gücüne verilen önem. Mesela size yapılan bir kötülükten plan yaparak kurtuluyorsunuz. Bu tarz masallar okumak hoşuma gitti.

İçinde 26 tane masal bulunuyor. Her birinde Japon kültürünün bir özelliğine rastlamanız mümkün. Ben keyif alarak severek okudum.

Eğer masal türünde kitaplar okumaktan hoşlanıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.

"Herkesin kendine göre dertleri var. Herkes kendi yazgısını dünyanın en kötü yazgısı olarak görür."

"İnsanın bir uğraşı olunca canı sıkılmıyor, morali düzeliyor."


Dipnot: Kitabı Blogları Canlandırma Projesi şubat ayındaki Uzak Doğu teması 
kapsamında okudum.

You Might Also Like

25 yorum

  1. Masalları severim. Kara Karga Yayınlarının kitaplarına rastladım bu ay. Pek çok ülkenin masalları vardı, çok hoşuma gitti. İran, Viking, Kızılderili, İrlanda, İtalyan, Hint Masalları... Henüz alamadım ama özellikle Kızılderili ve Japon Masallarını merak ediyorum. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İran masallarını ben de almıştım :) bu kitabı sevdim farklı bir deneyim oldu :)

      Sil
  2. Dediğin gibi masallar sadece küçüklerin değil büyüklerin de okuması gereken bir tür olarak düşünüyorum. Japonların hem kültür açısından hem de efsaneleri açısından çok zengin. Çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle :) umarım sen de severek okursun :)

      Sil
  3. İlk alıntı, bayıldımm. Masalları severiz, listeye alacağım. Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  4. Masalları severiz hele ki uzak doğu ile ilgiliyse. Yorumuna, emeğine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  5. Fazlasıyla çekti ilgimi. Kesinlikle okuyacağım. Tanıştırdığın için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  6. Japon Masalları benlik bir esere benziyorum, listeme aldım :)

    YanıtlaSil
  7. Masalın Biçimbilimi adında bir kitap var, okunacaklarım arasında kendisi ve sayende satın alıp okuyacağım sanırım. Japon kültürünü pek bilmiyorum ama çalışkan olduklarını tüm dünya biliyor sanırım. Önce Masalın Biçimbilimi'ni sonra da bu kitabı okuyacağım. Eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  8. Japon Masalları baya ilgimi çekti mutlaka okuyacağım. Yazınız içinde çok teşekkürler emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Japon masalları okunmayı bekleyen kitaplarım arasında. Yazınızı okuduktan sonra öncelik vereceğim. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Masallar sevdiğim kitap türlerinden olmuştur her zaman :) Japon masallarını ise merak ettim. Teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  11. Çok keyif alarak okumuştum ben de Japon masallarını. Masallar genelde tüm toplumun büyürken dinlediği şeyler olduğu için bir kültürü keşfetmede hazine sayılırlar bence. Çok güzel olmuş yazı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. masal okumayı severim en son isveç masalları hakkında bir kitap okumuştum bunu da okuyayım japon kültürünü de ayrıca severim zaten zekaya mantığa ve vicdana verdikleri önem ve bir işi en iyi şekilde yapma çabaları ve sorumluluk duyguları çok güzel :)

    YanıtlaSil
  13. Masal okumanın yaşı yok bence de. :) Uzakdoğu başta olmak üzere tüm dünya masallarını okumak istiyorum. Yorumunu okuyunca bu kitapla başlayabilirim diye düşündüm. Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  14. Masallar konusunda yazdıklarınıza katılıyorum ben de :) Daha önce Japon Masalları tecrübem oldu ama umduğum gibi çıkmamışlardı ne mesaj içerdiklerini bile anlamamıştım, çok belirsizlerdi. Mesaj içeriyorlar gibi bile gelmemişti :D Ama bu yorumdan sonra tekrar elimdeki masallar kitabına bir şans vereceğim galiba :))

    YanıtlaSil
  15. İlk alıntı çok güzeldi, bu alıntı bile kitabın okunmaya değer olduğunu düşündürdü bana. Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. japon kültürünü de severim masalları da, tişkirler, okuyabilirim bunu, büyüklere masal olan kvaidan'ı okumuştum :)

    YanıtlaSil
  17. Japon kültürü hakkında fazla bilgim yok. Bu tarz bir kitapla başlangıç yapabilirim gibi geldi. Yorum için teşekkür ederim :-)

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık ben bu ülke masalları serisini fazla özensiz bulmuştum ama şimdi bir şans vermeyi düşünüyorum. Ön yargımı kırdığın için teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Çocukluktan beri masal okumayı hep sevmişimdir. Sadece bizim kültürümüzün değil başka kültürlerin masallarını okumak da hoşuma gidiyor. İçerdikleri hayal gücünü, varsa fantastik ögeleri incelemek sevdiğim bir şey. Yorum için teşekkürler. ^_^

    YanıtlaSil
  20. Harika bir öneri olmuş zevkle faydalanacağım:)

    YanıtlaSil
  21. Kültürlerini merak ettiğim bir millet Japonlar, masallarını okuyarak yakından tanımak aklıma gelmemişti hiç. Japon çocuklar ne tür masallarla büyüyorlar ki böyle çalışkan insanlar oluyorlar merak ettim. Teşekkürler yazı için :)

    YanıtlaSil