Sait Dervişoğlu Ruhuma Mektuplar

21:26:00

"Cehaletin Elinden Bir Kız Çocuğunu Çekip Alsak" sloganıyla  kitaptan elde edilen ve edilecek bütün gelirlerin kız çocuklarının eğitimine destek olmak için bağışlandığı eser ile karşınızdayım. Bu proje kapsamında başlangıçta 800 kız çocuğunun eğitim hayatına dokunulmuştur. Bu projenin hedefi en az 5000 kız çocuğunun eğitimine katkıda bulunmaktır.

Kitap, mektuplar ve şiirlerden oluşmaktadır. Mektupların hepsinde yaşanılan duyguların birikimi hissedilirken aynı zamanda kendi hayatınızı da düşüneceksiniz. Sanki size sorulan sorularda sizin de düşünmenizi istemiş.

"Bütün insanlığın dilleri ayrı olsa da birbirleriyle her karşılaşmalarında sorduğu o kutsal soru...
"Nasılsın?"
Ve soru sorulduğu anda hiç düşünülmeden, hiçbir düşünme hakkı kullanılmadan verilen o cevap!
"İyiyim."
Bir ağız alışkanlığı...
Gerçekten iyi miyiz?
Yoksa iyi olmaya mı çabalıyoruz?
iyi olan aslında biz miyiz yoksa sorana vermek istediğimiz teselli mi?
Karşımızdakinin iyi olduğumuzu düşünmesini, endişelenmemesi gerektiğini ve daha fazla soru sormamasını mı istiyoruz?"

Şiirlerde ise giden kişiye sesleniş, o gittikten sonra yaşadığı duyguların onda yarattığı hisleri okuyoruz.

"Karanlığa Bulandım

Önce sen gittin
Ardından güneş, ay ve tüm yıldızlar
Son bütün renkler,
Kuşlar,
Dalga sesleri,
Çiçek kokuları,
Çocuk bağrışmaları,
Yakamoz,
Ahmakıslatan,
Rüzgar,
Ve umut,
Hepsi takıldı peşine bir bir
Öylece kalakaldım 
Karanlığa bulandım
Kör olmak değildi bu
Var olanı görememek değildi.
Yokluğunda yok olmaktı sanki
Her güzel şeyi alıp götürdün 
Yalnız karanlığım kaldı.."

Şiirlerinde giden kişiye olan sevgisini ve aşkını da dile getiriyor. Ona sesleniyor sanki. 

"...
Sadece sevmek gibi
Sınırlar koymadan 
Yönler çizmeden
Kalıplara sokmadan 
Allayıp pullamadan
Başka renklere boyamadan
Geldiği gibi
Öyle rahat, öyle serin, öyle sessiz
Kendiliğinden 
Alevin mumla o eşsiz dansı gibi
Tarifsiz"

Umudun güzelliğini de şiirlerine serpmiş.

"Her güneş karanlıktan doğar,
Her umut umutsuzluktan
Her vuslat hasretten
Her zafer yenilgiden"

 Ayrıca kitabın içinde aforizmalar da bulunuyor. 

"Etrafını ne çok insan kaplasa da 
Kalabalığın seni duyan insanlar kadardır..."

Şiirlerin dili anlaşılır olduğu için zorlanmadan okuyabilirsiniz. Benim tavsiyem, şiir kitaplarını bir anda değil o duyguyu hissederek yavaş yavaş okumanız.  Şiir okumak isteyen ancak çekinen kişiler için güzel bir tavsiye. 

"Sana Kuyruklu Şiirler Yazdım
Sana kuyruklu şiirler yazdım
Aşk gibi parıl parıl
Salıverdim gökyüzüne
Ömrümden uzun, ölümümden kısa
Karanlığıma ışık,
Hüznüme umut olsunlar diye

Sana kuyruklu şiirler yazdım
Zaman gibi, kayıp giden..."




You Might Also Like

6 yorum

  1. Kitap gelirlerini bağışlaması ne kadar hoş bir hareket. Şiirleri de güzelmiş. Dediğin gibi şiir kitapları tek seferde okumak yerine zamana yayılarak daha fazla keyif alınabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle gelirinin bağışlanması benim için de hoş bir hareket :)

      Sil
  2. Kitabın güzel bir projede yer alması harika olmuş. Bu tarz mektup ya da şiir kitaplarına bayılıyorum. Ama bu gözümden kaçmış. Mutlaka okuyacağım 😊

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir kitapmış içerisinde çeşitli yazıların olması çok iyi😊

    YanıtlaSil