I, Tonya (Ben, Tonya)

21:44:00


Biyografi türündeki filmleri izlemeyi çok severim. Bu seferki rotam 1990'lı yıllarda ismi bir skandalla anılan ve bu skandalın yaşamını feci bir şekilde etkilediği Amerikan buz pateni yıldızı Tonya Harding'in hayatını izleyeceğiz bu filmde.

Film, şu cümle ile başlıyor: “İroniden uzak, tamamen birbiriyle çelişen gerçek röportajlara dayanmaktadır.” Bu cümle bile izleyeceğiniz film hakkında bilgi veriyor size. Yaşanılan feci skandalın arka perdesi sizi şoka sokağının habercisi.

Filmi izlerken Tonya'ya hem sinirlecek hem de ona üzüleceksiniz. Ben izlerken tam olarak bu duyguyu hissettim. Sevgiden yoksun, çocuğuna fiziksel ve psikolojik şiddet uygulayan bir anne. "Bu annenin nesi var böyle? Bu nasıl bir anne?" gibi sorular kafanızdan geçecek. Böyle bir ortamda büyüyen Tonya da evden kaçmak için ilk eşi Jeff Gillooly ile evleniyor. Tabi bu evliliğin de güzel olduğu söylenmez.



Film hem gerçek bir olayın herkesin kendi görüşüne göre anlatılarak işlenmesi hem de Margot Robbie ve Allison Janney'in muhteşem oyunculukları ile damga vuruyor. Hatta Allison Janney bu rol ile sekiz ödülün sahibi oluyor. 


Mükemmel olabilecek bir kariyer nasıl baltalanılır bunun örneğini izleyeceksiniz. Tonya, "Triple Axel" hareketini yapabilen ilk Amerikan buz patencisidir aynı zamanda. Hırslı olan bir sporcu. Keşke bu hırsını başarıları için kullanabilseydi. Filmde olan bir söz tam olarak onun yaşadıklarını anlatıyor: "Amerika hem sevmek hem de nefret etmek istediği birini ister."



Film 2017 yılı yapımı olup yönetmenliğini Craig Gillespie yapmıştır. Bana göre mutlaka izlemeniz gereken -özellikle biyografi türünde filmlerden hoşlanıyorsanız- bir film.

IMDb puanı: 7.5/10
Benim puanım: 10/10
Keyifle Seyirler. :)

You Might Also Like

9 yorum

  1. Mutlaka izlemeniz gerek yazdığın için listeme aldım. :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçek hikayeleri izlemek daha doyurucu hissettiriyor insana. ☺️

    YanıtlaSil
  3. Tavsiye ettiğin filmler genelde çok hoşuma gidiyor. Bunu da izlemeyi düşünüyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyelerimi beğenmene çok sevindim umarım bu filmi de seversin :)

      Sil
  4. Merak ettim hemen listeme ekliyorum😉

    YanıtlaSil
  5. Çok çılgın bir filmdi bu, sinemada izlemiş ve çok etkilenmiştim. Ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş <3

    YanıtlaSil