Loving Vincent (Vincent'a Sevgiler)

16:25:00

 

Filmi izlerken kendinizi görsel bir şölenin içinde bulacaksınız. Özellikle Van Gogh hayranıysanız aradığınız film işte bu. Bana göre bu filmi diğerlerinden ayıran en büyük unsur, filmi ve hayatını kendi tabloları aracılığı ile izleyeceksiniz. Yani resimlerindeki bakış açısı ile bize sunulan enfes bir başyapıt.

Van Gogh'un resimleri ve kişiliği çoğu kişi tarafından bilinir ancak ölümü kafalarda soru işareti olarak kalmıştır. İşte bu film, ölümünden bir yıl sonra yaşanılan olaylarla onun nasıl öldüğü sorusuna ışık tutuyor. 
Theo'ya yazdığı mektupların sonunda kullandığı imzadan hareketle filme bu isim verilmiş.





Bu filmle ilgili yapılmış beyaz perde eleştirisinden bir kesit:

"Loving Vincent, şüphe duygusunu beslediği Dorota Kobiela ve Hugh Welchman imzalı senaryosu ile hiç beklemediğimiz bir heyecan duygusu yaratarak filmin finalini sabırsızlıkla beklememize yol açıyor ve bunu da, bir Van Gogh sergisi tadında yapıyor.

Loving Vincent’ı, bu denli eşsiz kılan unsur da zaten burada… 125 ressamın, 65 bine yakın kareyi, tek tek, özveri ve emekle, Van Gogh’un kendi tekniği kullanılarak yağlı boya tablolarının canlandırılmasıyla ortaya çıkan film, ressamın en mühim eserlerini beyazperdeye aktarıyor. Açılış sekansını, ressamın en ünlü tablolarından biri olan Yıldızlı Gece eseriyle başlatan film, hemen ardından Sarı Ev’i gördüğümüz tablosuyla devam ediyor. Sarı Ev’in önünde, ressamın portrelerinden biri olan Le Zouave ve Armand ile tanıştıran Loving Vincent, binanın içerisine girdikten sonra, yine Gece Kahvesi adını verdiği tablosunun bir canlandırmasıyla etkileyici bir başlangıç yapıyor…"



Filmin her karesi yağlı boya tablolarından oluşuyor.  Film için 125 ressam, 65 bine yakın tablo hazırlamıştır. Bu tablolar, Van Gogh'un yaklaşık 130 eserinden esinlenilerek hazırlandı. Tablolar yapılırken oyuncularla çekilen kareler baz alındı.


2017 yılı yapımı olan bu filmin yönetmenliğini Dorota Kobiela ve Hugh Welchman yaparken başrol oyuncuları Douglas Booth, Saoirse Ronan paylaşmaktadır. Oyunculuk çok iyiydi.

 


Filmin aldığı ödüller:

-En İyi Animasyon Filmi Dalında Avrupa Film Ödülü
-Golden Eagle Award for Best Foreign Language Film
-En İyi Yapım Tasarımı Dalında Polonya Film Ödülü
-En İyi Kurgu Dalında Polonya Film Ödülü


"Resmimi hayal ediyorum ve sonra hayalimi boyuyorum." Van Gogh

Bu filmi mutlaka izlemelisiniz.
IMDb puanı: 7.8/10
Benim puanım: 10/10
Keyifli Seyirler :)


You Might Also Like

11 yorum

  1. Çok ilginç filmi yapılışı. Hoşuma gitti. Çok fazla emek verilmiş listeye ekleyeyim. 😊

    YanıtlaSil
  2. farklı bir tarz filme benizyor :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel😍Hemen bakacağım buna😍

    YanıtlaSil
  4. Ayy bu çok iyimiş hiç izlemedim böyle bir film ilk kez görüyorum 🤔😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok severek izledim :) umarım severek izlersin :)

      Sil
  5. Yakın zamanda işte Van Gogh kitabını aldım. Çok merak ediyordum bu film çok iyi denk geldi 😊

    YanıtlaSil
  6. Listemde olan bir filmdi. Bu yazıyla tekrar hatırladım. Sinema tarihine farklı bir tarz eklemişler gibi görünüyor. Jenerikten postere tüm detaylar harika.

    YanıtlaSil