Arthur Miller Jane's Blanket (Jane'in Battaniyesi)

19:30:00

Arthur Miller 1949 yılında Pulitzer ödülü almıştır. Bu yüzden dikkatimi çekip onun kitaplarını araştırırken bir tane çocuk kitabı yazmış olduğunu fark ettim. Başlangıç için uygun olacağını düşünerek başladım okumaya. Ben İngilizcesini okudum ancak Türkçesi de mevcut. Eğer İngilizcenizi ilerletmek isterseniz bu kitaba bakabilirsiniz. Dili ağır olmadığı için rahatça okursunuz.

Kitabın içindeki illüstrasyonları Al Parker çizmiştir. 

Kitap çocuklar için yazılsa da büyükleri de düşünmeye teşvik ediyor. Kullanmadığımız ya da bize artık olmayan eşyaları saklamanın gerek olmadığını küçük Jane'in üzerinden anlatıyor. 

Jane pembe battaniyesini çok seviyor. Hatta büyüse de o battaniye ile uyuyor. Ona bebekken alınmış pembe, yumuşak battaniyesi...

Ancak battaniye artık ona küçük gelmektedir. Üstelik yıkanmaktan yırtılmış, eskimeye ve küçülmeye başlamıştır.

O büyürken ve battaniyesi küçülürken yaşanan bir olay sayesinde çoğu kişinin anlamadığı bir şeyin farkına varacaktır. Bizim işimize yaramayacak bir eşyanın başka birisinin işine yarayacağı gerçeği...

Paylaşmanın güzelliğini Jane'in hikayesi ile yeniden hatırlayacaksınız. 

"Evimizde bulunan onca eşyaya gerçekten ihtiyacımız var mı?" sorusunu soracaksınız. Yardımlaşmanın önemini ve hayvan sevgisinin aşılanması için çok güzel bir kitap. Ben severek okudum.

Kitap +4 yaş için uygundur.

Çocuk kitabı okumaktan hoşlanan ve çocuklarınız için bir kitap arıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.



You Might Also Like

8 yorum

  1. Özellikle eşyalarını paylaşmak istemeyen çocuklar için çok güzel. Tabi biz yetişkinler için de. 😂

    YanıtlaSil
  2. Aklımızda bulunsun. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Kitabın konusu harika çocuklara paylaşmayı öğretmek adına çok etkisi olabilir 😊

    YanıtlaSil