Ahmet Karayün Dokuz

19:38:00

Bazen bazı olayları değiştirmek isteriz ama elimizden sadece bakmak gelir, işte bu duyguları hissederek kitabı kapattım. Kitabı bitirdiğimde içimdeki ses "ama neden böyle oldu ki? ben böyle bir son beklemiyordum." dedi. Sonu beni şaşırttı en önemlisi ise beni etkiledi. Bazen tam olacak derken bir şey olur, ve o şey hayatımızı etkiler, işte bu kitap bunun en iyi özeti.

Bir kaza ile başlayan bir roman sunuyorum sizlere. Bu kaza ile dokuz yıllık evlilikleri bir anda değişen bir çift Samir ve Silhem. Gelgitlerle mücadele eden dokuz yıllık bir evlilik. Zorluklar atlatan bir evlilik. Peki bu zorlukların yükü ile artık ikisine de ağır geldiğinde ne olacak? Kavgalar, bağırmalar , küsmeler ve çocukları olması için tüp bebek tedavisine başlayan çift. Bu tedavi için para gerekli bu yüzden Samir geç saatlere kadar çalışıyor evde karısı Samir'in ona ilgi göstermemesinden şikayetçi. Onu anlamadığını dile getirip duruyor. Peki ya onların kara sevdası? Bu evlilikte o kara sevda o Süveyda nerede?

“Süveyda, siyah küçük bir noktadır ki insan karşısındaki kişiye gerçekten sevgi duyduğu an kalbine düşer bu kara leke. Kandaki siyah bir pıhtıdır Süveyda; hem maddi hem de uhrevi âlemin tümünü kuşatan bir öz ve insanın varlığının bir hakikatidir." 

Hayatın zorlukları çok güzel işlenmiş kitapta. Okurken sanki yaşadıklarını sizler de yaşıyorsunuz. Bir sonraki sayfada neler olacak diye merakla sayfaları çevirdim.Yazarın dilini beğendim. Ve o beklenmedik son ile kitabı kapattığımda yaşanılacak yaşanan tek bir günün bile önemini bir kere daha anladım.

Kitapta bazı yerler açık bir şekilde anlatıldığı için bu durum bazı okuyucuları rahatsız edebilir. Benim için bir problem oluşturmadı ancak bu durum sizler için önemliyse kitabı ona göre okumanızı tavsiye ederim.

Sizi derinden etkileyecek bir aşk kitabıydı. Dokuz rakamı bu romandan sonra sadece rakam olarak kalmayacak yaşanmışlar ile kendini hatırlatacak. Eğer aşk kitaplarından hoşlanıyorsanız kitaba bakabilirsiniz.

"Bir kelimenin insanı yerle bir edeceğini, hayatını değiştireceğini bilemezdi Silhem."

"Dünyaya gelirken biz ağlarız, giderken sevdiklerimiz."

"İnsanın sevgilisine neyi verdiği değil, hangi duyguyla verdiğiydi önemli olan."

"İnsanların ışığı olmasa florasanların yetersiz kalacağını geçirdi içinden."

"Zihni saran öfke bulutlarının yaşanan en güzel anıların üzerini hızla ve ustaca örtüvermesi ne garipti."


You Might Also Like

4 yorum