10 Things I Hate About You (Senden Nefret Etmemin 10 Sebebi)

20:32:00

Kafa dağıtmalık sizi sıkmayacak izlerken eğleneceğiz bir film. William Shakespeare'in Hırçın Kız adlı tiyatro eserinden esinlenilmiş konu olarak aynı ancak bu film günümüze uyarlanılmış hali. Yani Hırçın Kız'daki kadın karakterlere göre filmdeki karakterler daha özgür kendilerinden daha emin. Tabiki dönem farkı olduğu için bu durumun böyle olması normal. Shakespeare'in dönemi ile bu dönem aynı değil. Ben filmi izledikten sonra araştırma yaptığımda bu bilgiyi öğrendim. Bu yüzden ilk filmi izledim daha sonra eseri okudum. 

Benim tavsiyem ilk başta kitabı okumanız (Tabi Shakespeare'in eserlerini ilk kez okuyacaksanız bu kitap ile başlamayın.) daha sonra filmi izlediğinizde dönem farkını ve kadın karakter ile erkek karakterlerin davranış farklarını ayırt etmeniz daha da kolaylaşır.




Gelelim filmin konusuna:
Sizleri karakter olarak birbirinden farklı iki kız kardeşin yaşamlarına götüreceğim. Küçük kız kardeş Bianca okulda çok popüler ayrıca çok güzel bir kızdır ancak kimse ile çıkmamıştır. Bunun nedeni ise babasının onun hayatını etkileyen kuralıdır. "Eğer ablanın sevgilisi yoksa senin de sevgilin olamaz."

Büyük kız kardeş Kat ise kimsenin sevmeyeceği, dik kafalı, kendi kurallarını kendi kurmuş ve hayatında herhangi bir erkek istemeyen biridir.

Tabi bu durum okula yeni gelen Cameron'un Bianca'dan hoşlanması ile yaptığı plan sayesinde iki kız kardeşin hayatı değişecektir. Planı Kat'e bir sevgili bulmaktır bu sayede o da Bianca ile beraber olacaktır. Ancak bir diğer engeli okuldaki model olan Joey'i de Bianca'dan hoşlanmaktadır. Tabi Cameron bu planını Bianca'ya anlatarak Bianca'nın da yardımları ile Kat için düşünülen Patrick ayarlanır.

Filmin ana konusu bu. Sonu klişe ama izlettiren size hoş zaman geçirten romantik komedi filmi.


  "1999 yapımı, Gil Junger'ın yönettiği bir romantik komedi filmidir. Filmin başrollerinde Heath LedgerJulia StilesJoseph Gordon-Levitt, Larisa Oleynik, David Krumholtz ve Larry Miller yer almıştır. William Shakespeare'in eserinden uyarlanan filmin senaryosunu Karen McCullah Lutz ve Kirsten Smith yazmıştır."


Oyunculuk gerçekten iyiydi. Benim en sevdiğim sahnelerden biri ise Heath Ledger'in Frank Sinatra I Love You Baby şarkısını söylediği kısımdı. Gerçekten usta bir oyuncuydu. Batman üçlemesinin ikinci filmi olan The Dark Knight filminde de muhteşem Joker rolüyle aklıma kazınmıştır.


"Kimseye, istediğin şeyi hak etmediğini hissettirmelerine izin verme."


"İnsanların beklediği şeyi yapmaktan hoşlanmıyorum. Niye kendiminkiler dururken başkalarının isteklerine göre yaşayayım?"

"I hate the way you talk to me,and the way you cut your hair
I hate the way you drive my car,
I hate it when you stare.
I hate your big dumb combat boats,
and the way you read my mind.
I hate you so much, that it makes me sick,
And even makes me rhyme.
I hate the way you're always right.
I hate it when you lie.
I hate it when you make me laugh,
even worse when you make me cry.
I hate it when you not around,
and the fact that you didn't call...
But mostly I hate the way I don't hate you,
Not even close,
Not even a little bit,
Not even at all."

Türkçesi:

"Nefret ediyorum benimle konuşma tarzından
Saç tıraşından nefret ediyorum.
 
Nefret ediyorum arabamı sürmenden
 
Gözlerini bana dikmenden nefret ediyorum.
 
Nefret ediyorum o asker çizmelerinden.
 
Aklımdakileri okumandan nefret ediyorum.
 
Sana olan nefretim beni hasta ediyor.
O kadar ki,hatta şair yapıyor.
Nefret ediyorum hep haklı olmandan
Yalanlarından nefret ediyorum.
Beni güldürdüğünde,nefret ediyorum
Daha da kötüsü, ağlattığında.
Nefret ediyorum etrafımda olmamandan
Aramamandan nefret ediyorum.
Ama en çok da biraz olsun
Senden nefret edemememden nefret ediyorum. "

IMDb puanı: 7.3
Benim puanım: 9.0
Keyifle Seyirler :)

Dipnot: William Shakespeare Hırçın Kız kitabının yorumu:

https://fuldenufacik.blogspot.com/2020/03/william-shakespeare-hrcn-kz.html

You Might Also Like

10 yorum

  1. pikiş rom com en sevdiğim :)

    YanıtlaSil
  2. Daha önce severek izlediğim güzel bir film. Tavsiye ederim ben de izlememiş olanlara. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Hırçın kız kitabını okumuştum ama filmi izlemedim. Güzel bir filme benziyor, önerileriniz çok hoşuma gidiyor ellerinize sağlık ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim teşekkür ederim önerilerimi önemsediğin için ❤️❤️

      Sil
  4. Kitabı da filmi de merak ettim. İkisini de listeme ekledim 😊

    YanıtlaSil
  5. Daha önce izlememiştim anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil