Serdar Çakıroğlu Sakın Ha!

22:58:00

Hayat akıp giderken sevda kalbine yer edindiğinde şiir yazmaya başlayan Serdar Çakıroğlu, Serdari mahlası ile düşüncelerini kağıtlara aktarır. Kitap iki bölümden oluşuyor. İlk bölüm sevdası için yazılan şiirlerden oluşuyor. İkinci bölüm ise taşlama (hiciv) şiirlerinden oluşuyor.


Sevda şiirlerinde yüreğine düşen sevdaya karşılık alamayan bir kişinin düşüncelerini okuyoruz. 

"Derbeder

Bilmem ki şu gönlüm neden derbeder
Gözyaşım sellere karışır gider
her şey aşka gelir, benle beraber
Sanırsın gönlümle yarışır gider

Gün olur, kaygıdan uzaktır başım
Gün olur, hep çağlar durmadan yaşım
Gün olur, yalnızlık tek arkadaşım
Gönlüm çıkmazlarla boğuşur gider

Kimi zaman gönlüm derdinden yanar
Dert ile yanmayı marifet sanar
Halimden bilmeyen el beni kınar
Gelip de karşımda bağrışır gider

Kalbim hüsranlara gark olsa bile
Saklarım sırrımı, getirmem dile
Saadet dilerim o gonca güle
Gönlüm kendisiyle dövüşür gider

Düşünürüm uzun zamandan beri
Neden kaybedilen alınmaz geri?
Söyleyin yare ki, bir gün Serdari
Öte diyarlara sıvışır gider"

Gönlünde yaşadığı hisleri, mürekkebine değdirerek kağıtlara akıtıyor.

"Elveda

Gün gelir gözlerden dökülür yaşlar
Bükülür boyunlar, eğilir başlar
Zamanı gelince uçar tüm kuşlar
Ayrılık vaktinin çattığı zaman

Sizleri görmesem duymasam olmaz
Sarılıp öpmesem sarmasam olmaz
Hayallerde size varmasam olmaz
Herkesin uykuya yattığı zaman

Ümitler yeşerir, çiçek, dal olur
Karanlık silkinir aydınlık kalır 
Üzülmeyin elbet ilkbahar gelir
Diktiğim fidanlar tuttuğu zaman

Ağlama gözlerim, sen de gülersin
Kadere rızayı sen de bilirsin
Akan yaşlarını bir gün silersin
Hasret ateşinin bittiği zaman

Doğrular açığa çıkarır gizi
her geçen dakika avutur bizi
Serdari gün gelir unutur sizi
Güneşin doğudan battığı zaman"

Benim kitapta en çok beğendiğim şiir 2002 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nin "Bolu'da Aşk Başkadır" adıyla başlattığı Üniversiteler Arası Şiir Yarışması'nda birincilik alan şiirdir.

"Sevdalarım Var Benim

Gözlerime böyle bakma ne olur
Senden gizli sevdalarım var benim
Aşkınla içime akma ne olur
Senden gizli sevdalarım var benim

Gönlünde bir ateş yakar giderim
Kim bilir, kalbini yıkar giderim
Belki de sevginden bıkar giderim
Senden gizli sevdalarım var benim

Bin türlü derdim var deli başımda
Her gün zehir içtim inan aşımda
Neler neler gördüm şu genç yaşımda 
Senden gizli sevdalarım var benim

Güllerin dalında bülbüller öter
Bendeki sevdalar ölümden beter
Bu garip aşığa bir gurbet yeter
Senden gizli sevdalarım var benim 

Susuz bir çöl idim, sel olup gittim
Ocakta kor idim, kül olup gittim
Bir sevda uğruna del' olup gittim
Senden gizli sevdalarım var benim

Vuslatlar, hicranlar hepsi gözümde
Sevdalar sır olmuş benim özümde 
Uğraşma, duramam belki sözümde 
Senden gizli sevdalarım var benim

Bir ceylan sevmiştim dağlara kaçmış
Dertler kucağını hep bana açmış
Sevda yollarında yürümek güçmüş
Senden gizli sevdalarım var benim"

İkinci bölüm taşlama şiirlerinde yaşadığı dönemde yaşanan olaylara, devlete, kişilere karşı eleştirler vardır.

"Bir garip zamanda yaşıyoruz biz
Kanunu hiç kimse takmıyor beyim
Suçlular dışarda ahkam kesiyor
Adalet çeşmesi akmıyor beyim

Hep aynı nakarat, hep aynı beste
Yıllarca kucağım şu hazin seste:
Mahvoldu memleket gidiyor işte
Dönüp de kimseler bakmıyor beyim"

Yazılan şiirlerin dili anlaşılır olduğu için sizi yoracağını sanmıyorum. Bu tarz şiirlerden hoşlanıyorsanız bakmanızı öneririm.

"Gönlüm bir yelken,
Gözlerim deniz feneri
Seni arıyorum her dalganın kırılışında
Yüreğimde fırtınalar kopuyor"


You Might Also Like

6 yorum