Teyfik Abanoz Arafi

18:53:00

Arafta kalmak deyimi vardır. Cennet ve Cehennem arasında kalmış bir ruh ya da kalbin ve beyninin arasında kalmış bir kişi. 

Bu kitap aşık olduğu kişiye yazılan şiirlerden oluşuyor. Karşı taraf sevmese de o ona aşık. Ve adam arafın tam orasında. Beyni seni sevmiyor bırak işte derken; kalbi çırpınırcasına sevgi için atıyor. Peki bu oyunu kim kazanacak?

Şiirlerin dili anlaşılır. Sizi yoracağını sanmıyorum. Şiirlerin içinde sevgiliyi geri çağırma, sevgiliye olan sevgi ve ayrılık konuları işlenmiş. Sevgiliye doğru kanat çırpmak isteyen ona dünyanın her rengini tanıtmaya çalışan biri. 

"Uzaklaşıyorsun Gönlümden

Uzaklaşıyorsun gönlümden.
Zaman ayrılığı üflerken yelkenlerine,
Dalgalar sürüklerken seni bensizliğe
Ve gönül yıldızıma inat kürek çekişlerinle,
Uzaklaşıyorsun.
Uzaklara özenme sevdiğim!
Uzaklar küstürür seni,
Korkarsın sonra açmaya.
Gül,
Gül bahçesinden güzel.
Koparırlar yapraklarını oralarda,
Üzerler seni.
Uzaklara özenme.
Havasında,
Toprağında,
Suyunda aşk saklı,
Gönlümde aç bir ömür boyu.
Uzaklara özenme sevdiğim!
Uzaklaşıyorsun gönlümden..."

Şiirlerin içinde sevdiği kişiyi en güzel sevenin kendisi olduğundan onu kimsenin onun gibi sevemeyeceğinden bahseder. Uzaklaşacağını bilen biri ve onun sevgisiyle yaşamak isteyen biri. Peki karşı taraf gitmek isterse?

"Sevdim,
Konuşurken gözlerini kaçırmanı,
Bakışırken konuşmamanı,
Ardına bakarak ayrılmanı
Ve sevdim seni böylesine sevdiğimi.
Ama,
Ben senin en çok beni sevmeyen yanını sevdim."

Karşılığı olmayan bir aşk. Şiirlerde melankolik bir hava var. Eğer bu tarz şiirlerden hoşlanıyorsanız kitaba bakabilirsiniz.

"Mavi Düşler Kuruyorum Çocuk


Mavi düşler kuruyorum çocuk,

Gözlerinde görüyorum gençliğimi
Ve mas mavi bir gelecek
Biriktiriyorum sana.
Sen altısında gonca,
Ben dalları kurumuş çınar.
Bırak göz kapakların örtsün üzerimi,
Göz bebeklerinde tükensin ömrüm,
Mavilerde verilsin selam,
Mavilerde defnolayım,
Yeter ki dokunmayın bana.
Mavi düşler kuruyorum çocuk!
Gözlerin;
O doymadığım
Gözlerin gibi!"

"Masal

Seni masallarda seveceğim sevgilim,
Gözlerin gökkuşağının yedi rengi,
Yedisinde ayrı masallar saklar.
Kuytusuna sığındığım düşler,
Bin bir gece yarı masalı fısıldar.
Sararmış yaprakları unut sevgilim,
Ben ayçiçekleri arasından gelirim sana.
Ne kuzey,
Ne de batının kötü kalpli cadısı
Bulamaz seni.
Saklar sakınırım herkesten,
Korkma,
Bir ben olacağım yanı başındaki.
Yeşiline aldanma doğanın sevgilim,
Sonbaharın ardından gelen yalnızca beyazdır.
Beyazına tutulma aşkın,
Aşkı yaşacaksan gözlerimde yaşa,
Göz kapaklarıma kadar yeşil getirdim sana,
Bak içerisine oradasın benim ilkbaharım.
Mavi göklere özenme sevgilim,
Uçar da kaybolursun göğün göğsünde,
Parçalarlar seni,
Alırlar benden.
Bulamazsam eğer seni,
Ardından göklere sevdalanırım ben de
Şarkılar söylerim uçsuz mavilere,
Belki olur da dönersin diye.
..."

"Gökkuşağı Yeşilden Siyaha

Gün yüzüne vurunca sevgilim,
Doğaya bırak kendini.
Bir kuşu azat eder misali,
Kanat çırp yaratılanlara.

Önce mavileri seyret huzurla,
Sonra ayçiçeklerine uğra,
Boyunlarını eğmiş yolunu beklerler,
Sarıların selamını sakın kaçırma.
Yorulursan,
Beyaz bulutların kollarında konakla.
Beyaz olsun tüm düşlerin.
Kırlara gitmeyi de unutma.
Gelincikler kırmızıyı anlatırlar sana.
Uçsuz gökyüzü senin uç uçabildiğince,
Kon tüm renklerin kucağına.

Ve olur da
Gözün bir rengi arar da bulamazsan şayet,
İşte o zaman gözlerimi hatırla.
Kimsesiz bıraktığın rengi!
Divane ya da lakayıt,
Dönerken yuvana,
Üzerine çöken karanlığa aldırma,
Sana siyahı tattıracak daha.
Kaybolmaktan hiç korkma!
Kaldır başını,
Yolunu gösteririm ben sana.

Kanat çırp şimdi yeni aşklara,
Yeni yollara..."

"Cesaretim Kalmadı Sana

Mısralarıma hapsettiğim acılarım var,
Ayrılığa düğümlenmiş sözlerim.
Bitmek bilmeyen düşlerim var,
Güneşsiz aydınlanan sabahlarım.
Ve içimde büyümeyen bir çocuk,
haykırır zihnimin en aykırı duvarlarına;
Sen bana çok uzak,
Ben sana bir o kadar yakın.

Sonu gelmeyen yollarım var,
En başa dönüşlerim.
Susarak da ağlarmış insan,
Hıçkırarak da gülermiş elbet.
Yolun sonuna gelip,
Geriye de dönermiş böyle.
Kendimden gizlediğim korkularım var,
Aşka sırt çevirişlerim.
Aşkın vatanından kaçan,
En korkak mülteci benim.
..."







You Might Also Like

10 yorum

  1. Şiirler çok güzel gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. Konusu güzelmiş kalemine sağlık😊

    YanıtlaSil
  3. Seçtiğin şiirleri okuyunca merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. Şiir kitaplarına bayılırım. Aldığım, kitaplığımda hazırda duran ancak henüz okumadığım bir kitaptı. Burada karşıma çıktığına göre artık okumalıyım.. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil