Mürekkebin Son Demleri (Antoloji)

20:24:00

Elli şairin kaleminden şiirler okumak ister misiniz? Hayatın her köşesinden izler bulacağınız şiirlerden oluşuyor bu kitap. Antoloji olduğu için şairlerin şiirlerinden seçilerek oluşturulmuş. Bu şiir kitabı Mustafa Bal'ın derlemesi ile oluşmuştur.

"Sirkeci Garı

Trenlere bakıyorduk, kalkıp giden trenlere
Alnından öpüyordu sevdiğini bir adam, koklayıp boynundan
Acımasız bir savaştı demir raylarla sürüp giden
Ya kal diyordu bu şehirde titrek bir ses, ya da ben giderim İstanbul'dan!

Trenlere bakıyorduk, öksüz bir çocuk ağlaması peronda
Bugünsüz bir düş, yarınsız gülüş gibi
Bavul bavul hasretle dolu yükü her yolcunun
Bir can kalıyor, yürek kanıyor, o gidiyor, İstanbul yanıyordu!

Sirkeci Gar'ında bavuluyla bir kadın, titremede yürek haziran ortasında
Bir elinde fuları mavisinden sevdiğinin, tere batmış
Beklemeler öbür elinde, ah o beklemeler arka rayonda
Bekleme diyordu bu şehirde titrek bir ses, ya git ya da ben giderim İstanbul'dan!" 
Cebeli Yerlikaya

Kitabın içinde her temadan şiirler bulmanız mümkün. Aşk, ayrılık, sevda, kişinin kendi içindeki mücadelesi, vatan sevgisi, ilahi, özlem, mutluluk, hüzün, yaşama dair bir çok şiir ile karşılaşmanız mümkün.

"Derbeder

İlk gözlerin değdi gözlerime
Sonra ellerin
Çekingen
Ürkek
Soğuk tenime
Ve içimde
İçimde bir yerlerde
Kanımın kaynadığını
Nefes alışımın sıklaştığını
Üşüdüğümü hissettim

İlk gözlerim haykırdı sevdiğimi
Sonra kızaran yüzüm
Titreyen elim
Ve öne eğilen başımda
Kaçamak bakışlarımda
Tenin tenime değdiğinde
İlk aşkın heyecanını
Damarlarımda hissettim

İlk gözlerin değmişti
İlk gözlerim sevmişti
Sonra kalbim
Sonra yüreğim
Sonra tenim
Ve şimdi sızdığım
Bu sabahçı kahvesinde
Önce gözlerin girer kapıdan içeri
Ve düşer yanaklarıma
Ardından mırıltısı dudaklarıma
Sevdiğin tüm şarkıların
Şimdi görürüm seni
Üzerindesin beyaz bulutların
Bende özlemler prangalı
Karlar yağdı üzerine umutların
Ve adım oldu derbeder
Artık hislerim
Hissizliği hisseder" Erdal Arslan

Antolojinin amacı her çeşit okuyucuya seslenerek onlara seçkin örnekleri tanıtmaktır. Bu kitapta da ben bunları hissettim. Her türden konunun birleşimi ile oluşmuş bir kitap. 

"Nakarat

Zamansızdı gidişin, sonbahara rastladı
Dışarda sararırken eylül
İçimde sen, çoktan dökmüştün yapraklarını
O gun anladım

Deli yağmurlar geldi sızısı hoşça kalmanın
Titreyen cümlelerle perçinlendi elvedaların
Yılmamak için sırtını duvara vermek ne demek
O gun anladım

Geniş zaman hayalleri kurarak sayardık dakikaları
Zaman denen sayaç bitmez sanırdık
Saatlerin ne kadar hükümsüz olduğunu
O gun anladım

Bir lahza önce sevgili, bir nefes sonra yabancı 
Bakışlarında yakaladım sakladığın anlamı
Nasıl bilebilir yaprak düşeceği anı
O gun anladım

Zamansızdı gidişin, aceleydi, telaşlı
Her ayrılık gibi hazırlıksız yakaladı
Tanıdık bir şarkının nakaratıymış yalnızlık 
O gun anladım"  Erdal Tuna

Şiirlerin dilinin sizi yoracağını düşünmüyorum. Eğer şiir okumayı seviyorsanız bu kitabı tavsiye ederim.

"Varlıkla Yokluk

Varlıkla yokluk arasında bir varmış bir yokmuş
Varlık yokluğu hep küçümsermiş
Yokluk ne yaparsın ona yaranamamış
Gün gelmiş, varlık yoldan çıkmış, Tanrı'nın gazabına uğramış
Bütün güçleri elinden alınınca, kudretinden eser kalmamış
Gel zaman git zaman, çaresizce yokluğa sığınmış
Yokluk tevazu ile onu kucaklamış
Varlık bir daha asla yokluğu incitmemiş 
Tanrı onu, yokluğun hatırına affetmiş
Beraber onları yeryüzüne indirmiş
Varlık ve yoklukla tanışan insanlık önce ikisini de sevmişler
Varlığın elindeki gücü fark edenler, onun etrafında toplanmışlar
Yokluğa itibar azalmış, bir bir yanından uzaklaşmışlar
Giderken beddua etmişler ona, bir gözü kör olmuş
Varlığın yanına kabul edilmeyenler utançtan intihar etmiş
Oysa varlıkla yokluk, beraber gelmişlerdi yeryüzüne
Artık şımartılan varlığın kölesi olmuşlar
Garip yokluğun hiç kimse gülmemiş yüzüne
İnsanlık bir varmış, bir yokmuş"  Ferdi Aydemir

"Ruhun Özgürlüğü

 Kuş olup uçsam bakir diyarlara
Güneş yakarken tenimi
Gözlerim ışıltısından nasibini alsa
Süt beyaz bulutlar
Sarıp sarmalasa yüreğimi
Yıldızlar yağmur olup üstüme yağsa
Çekip çıkarsalar melankolinin girdabından beni
Ruhum nihayet
Hak ettiği sonsuz özgürlüğe kavuşsa" Leyla Sarıçiçek

"Kadınım

Ben kadınım!
Bir yanım güçlü ve savaşçı
Daha anne karnında öğrendim
Kendimi savunmayı.
Göbek bağımla bağlıyım
Benim olan her şeye.
Gerektiğinde
Gözlerimle sularım kurak toprakları
Ellerimle arşınlarım imkansız yolları.
Ben kadınım!
Beyazın koynuna düşen siyah lekeye inat
Tutunabilirim ufak bir ümide
Mendilimde saklarım hıçkırıklarımı." Tuğba Sağlık Polat




You Might Also Like

4 yorum

  1. Şiir okumayı çok seviyorum ben yaaa. Okumam lazım bunuda. Çok güzel bir yazı olmuş kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Şiir okumaya başlamak için güzel bir tercih olabilir😊

    YanıtlaSil