Hz. Aşk Meçhul Sevgili "Aşkın 7 Sırrı"

20:21:00

Aşkın yedi sırrı kaleme alınarak (bunları 7 renk ile iç içe yapmış) yazılmış şiirler ve aforizmalardan oluşuyor bu kitap. Şair bunları Hz. Aşk mahlası ile ismini gizleyerek okuyucuya aktarmak istemiş. Peki neden ismini gizleyerek Hz. Aşk mahlasını kullanmış ve neden yedi sayısını kullanmış?

"Neden 7? Çünkü dünyaya bakıyorum dünyada 7 kıta var, gök 7 kat, yer 7 kat, dünyanın 7 harikası var, gökkuşağı 7 renk, müzikte 7 nota var, 7'den 70'e derler.... Sonra insana bakıyorsun insanın kafasında 7 delik var (2 göz deliği, 2 burun deliği, 2 kulak deliği, 1 ağız toplam 7) İnsan vücudunun 7 yerinden sıvı çıkar. Gözyaşı, salya sümük, idrar, ter ve gayta.. Aynı 7 delikli bir Ney misali aslında insan hak bağlarından koparılıp dünya zindanına düşmüş bir NEYdir... Neyzenin eline düşen NEY den güzel nameler çıkar. Neyzene düşmeyenden de çok kötü sözler ve haller çıkar. AŞIK BİR NEYZENİN eline düşmeniz dileğiyle... Daha sonra dinlere bakıyorum Musevilikte 7 kollu şamdan kutsal, Hristiyanlıkta 7 büyük günah vardır, Van'daki 7 kiliseyi ziyaret eden arınıp Hacı olur. Budizm'de vücuttaki 7 çakrayı açıp arınarak Nirvana yapar. İslamiyet'te Kur'anda geçen Nefsin 7 makamı vardır. Nefsi arındırıp 7. makama gelip miraç yapılır. Fatiha suresi 7 ayettir. Secdede 7 yerimiz yere değer. Hacılar 7 tavaf yapar, şeytana 7 taş atar vs.. 

Şimdi ben soruyorum, neden 8 değil 6 değil de hep 7..?"

Mahlas olarak Hz. Aşk'ı kullanmasının nedeni:

"Bence (Hz.) kelimesini en çok Aşk Hak ediyor. Çünkü Aşk kime gelmişse, kime değmişse onu Hazret etmiş. Zaten Aşkın kendisi başlı başına ilahi yüce ve kutsal değil mi?

Bir de sadece Aşkın dili, dini, ırkı yok. Bu yüzden Aşk herkese ama herkese Evrensel İlahi bir davet. Bu davet tüm insanlığı birleştirecek tek kudret ve kuvvet.

Kısacası aşıksanız bu sözler sizin, değilseniz benim. "


Şiirlerin içinde ilahi aşkı hissedeceksiniz. Allah'a olan sevgisini, bu dünyanın geçiciliğini anlatıyor şiirlerde ve aforizmalarda. 

"Aşk gönüledir, göze değil..."

Eğer bu türde eserler okumaktan hoşlanıyorsanız bakabilirsiniz.

"Ben Kimim

Alevi benim
Sünni benim
İsevi benim
Musevi benim

Kötü benim 
İyi benim 
Güzel benim
Çirkin benim

Melek benim
Şeytan benim
İblis benim
Hak benim

Zevk benim
Tadan benim
Günah benim
Sevap benim

Hayal benim
Düş benim
Arayan benim
Bulan benim
Söyleyen benim
Söyleten benim

Hay benim
Kayyum benim
Sıfat benim
Zat benim

Var benim 
Yok benim
Her şey benim
Her yerdeyim

Göz benim
Gören benim
Acı benim
Çeken benim
Zengin benim
Fakir benim"

"Asi Güzel

Acımın gözyaşındaki bir bahar sabahı
Bir başka hüzün getirir duygularıma
Kollarımı açmış beklerken puslu yağmurları
Bana kalemim seni sevdiğimi söyler Asi Güzel

Gürleyen göklerin ardında açmayı bekleyen güneş
Dalları kırılmış umudum gibi yaşlı çınar
Bülbülü özleyen mahzun siyah gonca
Bana senin asiliğini anlatır Asi Güzel

Hücrelerime kadar asiliğimi hissettiğim zaman
Dertli kalemim ağlamaklı hep seni yazar
Gökkuşağı saçlarını okşadığımda kalmasa bende derman
Garip şiirlerim hep sana ağlar Asi Güzel

Karanlığın ötesindeki aydınlığa gitmek isterken seninle
Savaşmak isterken çıldırtıcı kahpe dertlerinle
Ölümün soğukluğunu hissederim çakmak gözlerinde
Beni fırtınaların ortasında bekletme be Asi Güzel"



You Might Also Like

10 yorum

  1. Özellikle mübarek aylar için ideal, satırları insanı derinden etkileyen bir kitap

    YanıtlaSil
  2. Ayy çok güzel değilmiii kesin alacağım merak ettim 😍😍

    YanıtlaSil
  3. Aşkı çok guzel dile getirmiş. 7 rakaminin gizemi de oldukca etkileyici geldi bana.

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir kitap gibi😊Yorumlar için teşekkürler😊

    YanıtlaSil