Yahya Tanrıkulu Haziranda Üşümek

17:23:00

Yaşadığınız coğrafya savaş ile iç içeyse hayat nasıldır? Hayat bu coğrafyada nedir?  Adım attığın her sokakta ölümün kanı varken yaşamak nedir? Çocukların gülümseyemediği bu sokaklarda hayatın anlamı onlar için canını kurtarmakken bunun sorumluları kimdir?  Onlar için oyunun önemli olması gerekirken onlar için önemli olanın ölmemek olması.... Asıl düşünülmesi gereken konulardan biri. Çocukların çocukluğunu yaşaması gerekirken onlar canını kurtarmakla ilgileniyorlar. Kim geri getirecek onlara çocukluğunu ? Bu coğrafyada aşk yaşanılabilir mi? Aşkın hangi hali yaşanılabilir ki ?


Yaşam ve ölümün iç içe işlendiği şiirlerle karşınızdayım. Yaşanılan coğrafyaların esintisi, kader ve yalnızlığın yankısını, çocukların haykırışlarının umutsuzluğu, kadınların içlerinde yaktığı ağıtların esintisini hissedersiniz şiirlerde. Mevsimler bildiğimiz mevsimler olmayacak. Haziranın sıcağında üşüyeceksiniz. Bekleniş, umudun ve isyanın seslerini okuyacaksınız bu kitapta. Okurken bu sesleri kulağınızda işiteceksiniz.

Şiirlerin dili anlaşılır olduğu için sizi zorlayacağını düşmüyorum. Okurken sizi düşündürecek, bazı sözlerin içinizde hissedeceğiniz şiirler..

Ben okurken şunları düşündüm:

Yaşanılan coğrafyalarda barış olsa, çocuklar çocukluğunu yaşasa, şiirler okunsa ,insanlar mutlu olsa.

Belki bir gün bu dediklerim olur. Barışın gelmesi dileği ile.

"Ve Bildiğim Tüm Şarkılar

Gün görmemiş kendini geceye yaslatan kırık bir kalbe sığındım,
Tepenin tırnağında görünen bir şehir mahalli,
Nasıl da insanlık kokuyor ah!
Radyodan çıkan bilmediğim bütün şarkılara eşlik etmeye 
çalışıyordum.
Yoktan var etmeye çalıştığım ritimleri çoktan var olan şarkılara benzetiyordum.
Su gibiydi bazı şarkılar,
Nakaratları sade ve öz,
İnsanlar da suya benzesin istiyorum en azından vicdani 
açıdan,
Dudak kenarlarında kötülükten akan irinden arındırılsın 
mesela.
Kızınca küsünce korkunca ağlayınca ve gülünce birer şiir okusun
güzel kadınlara,
Ve mesela şiir seven kadınlar güzel şiir okuyan şairleri sevsin arada.
Sevsin de dünyanın güzelliği kaç gece ettiğini herkes
görsün."

"Ve insan taşıdığı ve inandığı değerler uğruna heba olabiliyor
bazen inanmadığı değer uğruna ölüyor oysaki!
Ve ben bilmezdim ki hayatın tanıştırırken de ayırırken de
alışmayı öğrettiğini.
Hep sonradan öğrendim ki insan hüzünleri ayaklar altına alırken
Sevinçlerde kendini görebilmesi en güzel imge olduğunu."

"Biliyor musunuz?

Biliyor musunuz?
Benimle konuşan şarkılar var.
Onlar yaşanacaklara çalarken ben yaşadıklarımı anlatıyorum.
Yine bu sabah kırık bir testiye vuran kanaryaların cıvıltısıyla
uyandım.
Günün son demindeyim sanki gözlerimi kapatınca anlayacaksınız beni.
Dışarıda hırçın bir rüzgar esse ne güzel olur değil mi?
ben şarkı söylerken estikçe uzaklara götürsün sesimi.
Ben az söyleyeceğim siz çok anlayın..
Şarkılar müzikleri terk ediyor müzikler şarkıları çoktan
terk etmiş.
Bu acıları süpürmem lazım,
Bahtıma vuran şarkı ve müzik savaşı dinse ne güzel olur değil mi?
Yalın ayaklarımla dışarıda bir ses arıyorum sesimle.
Neyse ki herkese iyiyim diyorum, iyilik hiç boğazımdan geçmezken.
Söylediğim şarkılardan bir kitap yazdım bilmem okuyacak 
mısın?
İçi boş yapraklardan müzikler keşfettim bilmem dinleyecek 
misin?
Yaşadıklarımı yaşanacaklara sığdıramadım ama olsun,
Beni üzecek tüm yaşanacaklara dargınım.
Belki de daha da sürecek bu dargınlık,
Kim bilir belki de mahşere kalır.
Belki de maziden sürgün hayattan elem günler göreceğim.
İki kişilik bir hayatta ölüm hangimizi daha çok sevecek.   "

"Kardeşlik

Biraz da insanlık ekilmeli yeryüzüne.
Evet insanlık,
Ömür değirmeninden geçirmeli bir bir,
Bu coğrafya ne indiği belirli duygular
Ve sonra ölmek zehirli yaşamak hür olmalı çocuklar
filizlendikçe filizlenmeli yaşam sevdası tohumunda,
İnsan insana kucak açmalı arada,
Kadınlar ışıklar yakmalı, çocuklar aydınlığa kavuşmalı
Ve aslında güneşi görmeli önce 
Şiir seven kadınlar ağızlarında şiir akan adamlara koşmalı,
Her uzun lafın bir kısası olmalı,
Anne sevgisine cennetti tanım etmeli,
Laf tanımayan cehaleti kural koyana adaleti göstermeli kardeşçe
Yaşamalı insanlar kalplere kardelen ekerek..."



You Might Also Like

0 yorum