Emre Doğan Müezzinin Cinayet Listesi

18:00:00

Kitap, konusu bakımından sizi şaşırtıyor. Çünkü bu sefer ki katilimiz bir müezzin. Evet yanlış okumadınız. Katil olan bir müezzin. 

"Müezzincamilerde ezan okuyan, sala getiren, namazlarda selam ve tesbih dualarını okuyan kişidir. Müezzinlik makamı, İslam peygamberi Muhammed bin Abdullah zamanından beri vardır. İlk müezzin Bilal-i Habeşi'dir. Cemaatten herkes müezzin olabilir. Müezzin olacak kişinin Kuran-ı Kerim okuyabilmesi ve güzel sesli olması genel olarak kabul edilir."

Ana karakterimiz, Hoca Piri Camii'nin müezzini. İşini seviyor. İşini ruhunu vererek yapıyor. Cami onun için huzur. Tabi müezzinin gizli sırrı ise bir katil olması. 

Dine inanan dinin getirilerini insanlara güzel bir şekilde aktarmaya çalışan bir kişi katil. Üstelik listesine eklediği kişileri de özenle seçiyor. Listedeki her kişinin bir hikayesi mevcut. Bu kişilerin ortak özelliği ise dinin kurallarını yanlış olarak uygulamaları. 

Dine inanan gibi gözüken ama dinin kurallarını yanlış yapan kişiler listeye adlarını yazdırıyor. Listeye giren kişiler de olacaklardan habersiz kendilerini müezzinin yapacaklarının içinde buluyor. Tabi bu listenin yanına neden onları listeye eklediğini Kur'andaki surelerle ekliyor. 

İşin garip kısmı yaptıklarından dolayı pişman değil. Kendince nedenler sıralıyor. Dinini kötü gösteren kişilerden kendince kurtulduğunu düşünüyor. Huzur bulduğu camisini temizlediğini düşünüyor. Peki din bu mudur? 

Kitap sizi katilin beklenmedik bir kişi olmasıyla içine çekiyor. Müezzin daha neler yapacak diye kitabı okuyorsunuz. Ayetlerin kitapta bulunması bütünlük açısından konuyu desteklemiş. 

Polisiye türünde farklı bir konu okumak istiyorsanız kitaba bakabilirsiniz.

"Herkes sevdiği ve mutlu olduğu işi yapmalı, ancak o zaman başarılı olabilir."

"En korkunç olan susma, yazarların susmasıdır. Çünkü hem işin doğası hem de toplumun istemi, yazarlığın susmamak demek olduğunu açık açık belirlemiştir." Anna Seggers


You Might Also Like

9 yorum

  1. İslam dininde hiç kimsenin birini öldürmeye hakkı yoktur. Savaşta olmadığı müddetçe. Ve birini öldürmek İslam'ın en büyük günahlarından biri sayılır. Hiç kimsenin hükmünü bir başkası veremez. Bunun için şimdiki hakim sıfatıyla çalışan Kadılar görev yapardı ki, hiç bir suçlu kesin kanıt olmadan ceza almazdı. İslam bu konuda çok hassastır. Bir insan birini öldürdüğünde bunun günah olduğunu bilerek ve kabul ederek yapıyorsa günahkar olur. Ama bir diğeri bu yaptığını doğru kabul ederse kendisi katil olmasa dahi dinden çıkar. Bu nedenle İslam'da amelden önce inanca önem verilir.

    Psikolojik sorunları olan bir karakter gibime geldi. Ama açıkçası benim için hassas bir konu olduğundan beni rahatsız etti. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterin kesinlikle psikolojik sorunları vardı. Okurken bile anlıyorsun. İslam dininde senin dediğin ile ilgili bir ayet var kitapta da belirtmiş. Ancak ayetin ismini tam hatırlamıyorum.

      Sil
    2. Ahmet Muhitli4 Ocak 2020 20:53

      İnsan öldürmek kimseye yakışmaz herkese haramdır.(kitabı ben de okudum) Yorumu abartılı buldum bu sonuçta bir kitap kurgu bir olay sonuçta bir olay örgüsü olması lazım. tv lere bakınca artık ne imamlar ne müezzinler çıkıyor bu suç da kişiyi bağlar makamı değil hem dostoyeskinin raşkolnikovu adam öldürünce herkes efsane görüyor bizden bi karakter çıkınca konu hassaslaşıyor. Bu kitap dediğim gibi gerçek olaylardan ibaret olmak zorunda değil hem okumadan da fikirde bulunmak ayrı bi komiklik olmuş.

      Sil
    3. Zaten yorumunda İslam'ın bu konuda ne kadar hassas olduğundan bu nedenle konunun beni huzursuz hissettirdiğinden bahsettim. Benim için hassas bir mesele. Farkındaysanız kitap hakkında bir şey söylemedim. Neden siz fikrinizi belirtince sorun yok ama ben fikrimi belirtince komiklik oluyor? Boşuna dememiş yazar;
      Bir işi kendi bildiğimiz gibi yaptığımızda mantıklı, başkası kendi bildiği gibi yaptığında ise çocukça görülür.

      Sil
  2. Çok ilginçmiş konu ama neden karakteri Müezzin olarak seçmiş anlamadım. Belki okuyunca cevap ortaya çıkar ama pek benlik değil gibi. Yorum için teşekkürler. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Muhitli4 Ocak 2020 20:55

      Din üzerinden eksikliği olan göstermeci olan sömürücü olan kendi yapmayıp milleti har hör gören gibi tiplere tepki olsun diye yazar dini bir makam olan müezzin üzerinden mesaj veriyor ben okurken öyle anladım.

      Sil
    2. Sanırım katil olacak kişiyi farklı bir kişi olarak seçmek istedi. Beklenmeyen bir katil. Ben öyle anladım.

      Sil
  3. Ahmet Muhitli4 Ocak 2020 20:59

    Kitabı ben de okudum herkese tavsiye ederim çok güzel çok sürükleyici merak uyandıran güzel mesajları olan bir kitap. Paylaşımınızı görünce ne yazdığınızı merak edip hemen baktım.Güzel bir görsel oluşturmuşsunuz kitaptan seçtiğiniz alıntı ayrıca çok güzel. O kısım benim de dikkatimi çekmişti

    YanıtlaSil