Umut Yalvaç Umuda Yolculuk

11:27:00

Kişilerin hayatının isimlerinden etkilediğini düşünenlerden misiniz? Umut'un kendi umuduna doğru yaptığı yolculuğun kesitlerini okuyoruz bu kitapta. Umut, ilk okuldayken yakalandığı hastalık sonucu yürüyemez. O yaştaki bir çocuğun her şey normalken bir anda hasta olmasının ne demek olduğunu hayatını nasıl etkilediğini yaşayan biri olarak ben bilirim. Her şey normalken her şey sıradan ilerlerken yaşananların  onu nasıl etkilemiş olduğunu anlıyorum. 


Umuduna yapılan yolcuğu bir de onun gözünden okuyalım. Abilerinin onun hakkında yazdıklarıyla başlıyor kitap. Umut ismi gibi umudun kendisini kalbinde taşıyan biri. Daha sonra kısa başlıklar ile duyguların onun hayatına etkisini kısa kısa yazmış. Her sözcükte işlenilen inanç ve umut okuyucular tarafından hissediliyor. Kendi hayallerini yavaş yavaş gerçekleştiren biri olarak Umut'un bu kitabı yazmak istemesi kendi sesini duyurması onu tanımamı sağladı. 

Günlük kısmı kitapta beni etkileyen kısım oldu. Onun neler yaşadığını onun gözünden okumak onu umudunu hissetmemi sağladı. Ne yaşarsa yaşasın sevdiklerine karşı olumlu bakan onları için her şeyi yapacak birini gördüm ben.

Kitabın devamında onun hayatına giren kişiler hakkında yazdığı şiirlerden ve en sonunda tanıdığı kişilerin onun hakkında yazdıklarını okuyoruz.

Umudun Yolculuğuna tanık olup kendi umudunuzu bulmanız dileğim ile...

"Sizi kaderiniz üzmez, sizi asıl üzen şey kendi yaptığınız yanlış seçimlerdir."

"Bu dünyadaki her şeyin (nesnenin) bir anlamı vardır. Asıl anlatmak istediğim şey her şeye bir anlam vermek lazım. Çünkü anlamsız bir yaşam olamaz. Her şeyin bir önemi vardır."

"Her şey üstüne gelip seni dayanamayacağın bir noktaya getirdiğinde sakın vazgeçme çünkü orası kaderin değişeceği noktadır." Mevlana

"Bazı şeyleri başarmak için her şeyi bir kenara bırakıp yepyeni bir sayfa açmak gerekir."

"Küçük bir masalın bile çok büyük hikayesi vardır sonuçta. Yaşam sürüyorsa umut var demektir."


You Might Also Like

2 yorum

  1. Kitap hakkınızda goruslerinizi aktarırken bu kitabı elime alıp okumak istedim ve yarım okudum yorum yazmak istedim okuyunca döneceğim

    YanıtlaSil