Miss Potter

19:32:00


  Kadınların ne olursa olsun, onlara ne denilse denilsin emin adımlarla isteklerini yerine getirmek için uğraşmalarını takdir ederim. İşte bu filmde de yazar Beatrix Potter'ın yaşam hikayesini izliyoruz.  Film şu cümle ile başlıyor:

"Bir hikayenin ilk birkaç kelimesini yazmakla ilgili müthiş bir şey vardır. Sizi nereye götüreceklerini asla bilemezsiniz." 

Bu cümleyi duyduktan sonra merakla onun hayatını izlemeye koyuldum. 1900'lü yıllarda bekar 32 yaşında bir kadının resimlerini çizdiği -bunu büyük bir tutkuyla yapıyor- ilk çocuk hikayesi The Tale Of Peter Rabbit'in basımı için Warne kardeşlerin olan bir yayınevinin ikna etme çabası ve hayalleri için yaptıklarını, kendi ayakları üzerinde duran bir kadının yaşam öyküsü...

Filmi izlerken bir kadının ne kadar güçlü olabileceğini -yeter ki o gücün farkına varsın- kanıtladığını görmek çok hoşuma gitti. Hayalleri için bütün engelleri aşan bir kadın.

"-Bu kitap benim için birçok şeyi değiştirdi Bay Warne.
-Ne gibi?
-Şey, öncelikle anneme kendimi kanıtlamam için bana bir şans verdi. 32 yaşında evlenmemiş bir kadının çay partisi düzenleyip saçma sohbetlere gülümsemekten fazlasını yapabileceğini de gösterdi."

İşte bu diyalog bile bu filmi izlemeniz için mükemmel bir kanıt niteliğinde. Filmin oyuncuları da bence gayet iyiydi. Beatrix Potter'ı Renée Zellweger canlandırmış. Bence yazarın ruhunu; depresif halini, resim çizerkenki tutkusunu, resimlerinin onun için ne kadar kıymetli olduğunu güzel yansıtmış.iyi  Resimlerin onun kafasında canlanması da ayrıca güzeldi. (Bunu izleyiciye yansıtmaları da ayrıca hoşum gitti.) Oyuncu, 2006 yılı Altın Küre Ödülleri'nde en iyi oyuncu olarak aday gösterilmiştir.

Filmde Ewan McGregor ve Emily Watson'da rol almıştır. Film 2006 yılında yayımlanmış, yönetmenliğini Chris Noonan yapmıştır.

Filmi izledikten sonra The Tale Of Peter Rabbit kitabını okudum. Çizimlerine özenle baktım çünkü onu duygularını hissetmek istedim. 

Eğer bu tarzda bir film arıyorsanız mutlaka bakmalısınız.

"Bana bak. Hayatımız boyunca evde oturup duramayız. Kendimizi dünyaya takdim etmeliyiz. Buna aslında bir maceraymış gibi bakmamız gerek."

"Hayatta yeterince şanlıysan iyi bir arkadaş edinirsin."

"Kalbimi artık daha çok seviyorum. Çünkü seni bulabileceğim tek yer orası."



IMDb puanı: 6.9
Benim puanım: 9.5
Keyifle Seyirler. :)

Not: Beatrix Potter The Tale Of Peter Rabbit kitap yorumu:

You Might Also Like

10 yorum

  1. çok güzel bir filme benziyor buu kesin bakacağımmm

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir filme benziyor, listeme aldım. :)

    YanıtlaSil
  3. Yılbaşı gecesi izlenilebilecek bir film gibi geldi anlatımına dayanarak. Keşke müstakil bir evim olsa, sessiz de izlesem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım müstakil bir evin olur istediğin gibi :) güzel bir film ben severek izledim :)

      Sil
  4. Gercekten sessiz sedasiz huzurla izlenebilecek, ilham verici bir filme benziyor. Alintilara da bayildim. Gercekten guzel bir dostla yapilamayacak sey yok. Kaleminize saglik.

    YanıtlaSil