Kenan Demir Gökyüzü Ormanı

22:31:00

Birçok kişinin yaşamını içinde barındıran bir kitap Gökyüzü Ormanı.  Farklı yerler, farklı zamanlar, farklı hayaller... Aslında hiçbirini bir arada düşünmenizin imkansız olduğu on iki farklı hikaye sizi karşılıyor. 


Bir hikayede Vikinglerin yaşadığı kuzeydesiniz, bazı hikayelerde gelecekteki gezegenlerde, bir hikayede geçmişe gideceksiniz, bir hikayede Çin'desiniz, bazı hikayelerde çöldesiniz... ve daha nice yerlerde... 

Yazarın bilim kurgu türünde birçok kitap okuduğunu düşünüyorum. Çünkü yazdığı hikayelerde gelecek, başka gezegenler hakkında, teknoloji, kodlama konusunda bilgilerini hikayelerinde aktarmış. Bilim Kurgu türünde az kitap okumuş biriyim ve başlangıç için bana göre gayet uygun bir kitap oldu. Ayrıca mitolojik ve arkeolojik konularında da bilgisi var. Bunu da hikayelerine serpiştirmiş. 

Aslında hikayelerindeki ana fikir; insanların daha da güçlü olmak için her şeyi yok ettiğini, bu yok ediş sonuncunda yaşadıkları yer olan Dünya'yı mahvettiklerini anlatıyor. Geçmişte, günümüzde insanlar çıkarları için birbirileri öldürmek için planlar yapmış, yapıyor. Peki ya yeni gezegenler keşfedildiğinde de aynı şeyler olmayacak mı? O gezegenleri de tüketmeyecek mi insanlar? Belki de Dünya'yı kurtarmanın ve korumanın zamanı çoktan gelmiştir. İnsanların bu konu hakkında düşünmesi için yazdığı hikayeler karşılıyor sizi. Ayrıca insanların çıkarları için yaptıklarını da okuyacaksınız hikayelerde.

Ben yazarın dilini beğendim. Hikayelerin sonunu merak ederek okudum. Hatta bazı hikayelerin sonu beni şaşırttı. Beklemediğim sonlarla karşılaşmak hoşuma gitti. Eğer öykü okumaktan hoşlanıyorsanız ve Bilim Kurgu türünde eserler okumaktan hoşlanıyorsanız veya bu türe başlamak istiyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.

Khadda Rugshsa hikayesinde bir ejderhanın peşinden yol alıyoruz. Bu hikayenin sonu beni şaşırtmıştı. 

Octodrone, Yanılgılar Boyutu, K.D.A, Exondrum, Aura, Pandora Protokolü Bilim Kurgu türünde yazılmış hikayelerdir. Teknolojinin gelişmesi ile yeni gezegenler bulma, robotlar, dronlar ve daha niceleri karşılayacak sizi.

Gündüz Düşü'nde genç bir şamanın yaptığı yolculuğunu, Kurtların Kardeşliği'nde kılıç ustasının ve onun yanına gelen kişinin yaşayacaklarını okuyacaksınız.

Kum ve Yimu'da acımasız hayatı bir çocuğun gözlerinde görecek ve yaşlı bir kaligrafik ustasının yaşadıklarını okuyacaksınız. Bu hikaye de beni etkilemişti.

Tabletim Olmadan Asla hikayesinde 11 yaşındaki Batu'nun hayatını etkileyecek olayları okurken, Aquanis hikayesinde ise geçmişe yolculuk yapacaksınız. 

"Son kurşunları bittiğinde, yeni bir kurşun yapmayacak kadar bilge olabilmeyi umuyorlardı.."

"İnsan nerede olursa olsun, evim diyebileceği bir yer varsa en mutlu olduğu yer orasıydı."

"Mucize, gerçekten güzel bir kelime."

"Bazı şeyleri yapmak için cesaretten biraz daha fazlası gerekiyordu."

"Bazı rüyalar böyledir, düşünebilir, hareketlerine yön verebilirsin ama hala rüyadasındır."

"Sessizliğin pişmanlıkları ortaya çıkarmak gibi kötü bir huyu vardı."



You Might Also Like

17 yorum

  1. merhaba:) Ben de bu sıralar öykü okumak istiyordum. Bunu ekleyeyim listeme

    YanıtlaSil
  2. Okuma listesine eklenmeli kesinlikle 😊 Bilgilendirici bir yazı olmuş emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim teşekkür ederim :) umarım severek okursun :)

      Sil
  3. Hikayelerdeki ana fikir çok hoşuma gitti kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Bilim kurgu eserlerini cok severim bu kitap da son zamanlarda sık sık karsima cikiyor. Hikayeler cok ilgi cekici, edinmeye calisacagim kitabi. Ellerinize saglik yazi cok guzel.

    YanıtlaSil
  5. Hikayelerden oluşan kitapları seviyorum, ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  6. konusu çok güzelmiş bence ben bu tarz kitapları okumayı çok severim. daha öncede görmemiştim bunu listeme aldım :D

    YanıtlaSil
  7. Bu türde çok kitap okumadım ama senin yazına göre ilgi çekici görünüyor. Ayrıca kapağına bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  8. Bilim Kurgu ile pek aram yok ama çok ilgi çekici anlatmışsınız. Merak ettim. Daha önce duymadığım bir kitap. İnceleyeceğim. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil