Red Sparrow (Kızıl Serçe)

12:19:00

Filmin yorumununa başlamadan önce şunu söylemem lazım bana göre ilk kitabını okuyup sonra filmini izlerseniz daha fazla keyif alırsınız. Filmin bazı yerleri kitapla birlikte gitmiyor ama ana hatları aynı. (Eğer benim gibi kitap-film birebir örtüşmeli gibi bir düşünceniz varsa bazı yerlerde kendinize böyle diyebilirsiniz: Ama kitapta böyle değildi. Ne olacak şimdi? )

Bir de kitap seri olduğu için (ikinci kitabı bu sıralar çıkmış olmalı.) filmdeki son ile kitaptaki son aynı değil. Bana sorarsanız hangi sonu beğendin diye valla iki sonda da baya ters-köşe vardı. O yüzden karar veremiyorum. 

Filmin konusunu gelelim:

"Hayatta annesinden ve baleden başka tutkusu olmayan Dominika, geçirdiği bir kaza sonucu baleye veda etmek zorunda kalmıştır. Gelecek planları bir anda tuzla buz olan genç kadın, onun gibi üstün yetenekli gençlere bedenlerini ve zihinlerini bir silah olarak kullanmayı öğreten gizli istihbarat örgütü Sparrow School'a katılır. Zorlu ve sadistik bir eğitimden geçen genç kadın, programın şimdiye kadarki en tehlikeli öğrencisi olur. Dominika şimdi sahip olduğu güçle geçmişiyle yüzleşmeli ve sevdiği herkesin hayatı tehlikedeyken, Dominika'nın güvenebileceği tek kişi olduğunu söyleyen Amerikalı CIA ajanı Nathaniel Nash'le uzlaşma sağlamalıdır."

Casusluk, Rusya-Amerika ilişkileri, gerilim tavan, biraz da güçlü kadın karakter istiyorum diyorsanız doğru filmdesiniz. İzlerken keyif alacaksınız ama dediğim gibi mutlaka kitabını okuduktan sonra izleyin. Filmi izlerken kızacağınız bir çok kişi olacaktır baştan belirtmekte fayda var.




Bir de şunu söylemem lazım filmde +18 içeriklerin fazla bulunması nedeniyle bu durumlardan hoşlanmıyorsanız filmden de hoşlanmazsınız. Bu durum kitap için de geçerli. Ama yok ben takmam öyle şeyleri diyorsanız izleyebilirsiniz.

Dediğim durum için haber bile yapılmış.

"Independent Lawrence'ın yeni filminin Amerika'da gençler için uygun bulunmadığını duyurdu. Independent'ın haberine göre; İngiltere'de 15 yaş sınırı getirilen film; şiddet, işkence, cinsellik ve kullanılan dil nedeniyle Amerika'da da aynı kategoride değerlendirildi."



Eski CİA Ajanı Jason Matthews'un aynı adlı romanından uyarlanmış ve Francis Lawrence tarafından yönetilmiştir. Filmin başrollerinde Jennifer Lawrence, Joel Edgerton, Matthias Schoenaerts, Charlotte Rampling, Mary-Louise Parker ve Jeremy İrons  rol almışlardır.

Film 2018 yılında çekilmiştir.




IMDb puanı: 6.6
Benim puanım: 9.0
Keyifle Seyirler. :)














Bu arada kitap ile ilgili yorumum:
https://fuldenufacik.blogspot.com/2019/08/jason-matthews-kzl-serce.html

You Might Also Like

10 yorum

  1. Ben de merak ediyordum bu filmi, yorumunu okuduktan sonra kitabını da merak etmeye başladım :D Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı da çok güzeldi ben severek okudum onun da yorumunu koydum bilerek merak eden bakar diye :) umarım severek okursun ve severek izlersin :)

      Sil
  2. Filmine çok rastladım ama kitabı olduğunu bilmiyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitabı da var bu türü seviyorsan bakmanı tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Bu filmi çıktığından beri merak ediyorum. Ajan falan severim bu tarz konuları.
    Yorum için eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. İlk defa gördüm desem. :D Cinsellik ağır basan filmleri sevmiyorum, o yüzden kalsın bu :D Emeğinize sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o zaman kalsın bu çünkü cinsellik baya var :)

      Sil
  5. Ya şu kızın yüzünü çok kullanıyorlarmış gibi geliyor bana. Sırf bu sebepten filmlerini izlemek istemiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel oynuyor merak etme mesela çoğu sahneyi bir çok oyuncunun oynayacağını düşünmüyorum istersen izle benim de sanırım bu izlediğim ikinci filmi :)

      Sil