Patrick Skene Catling The Chocolate Touch (Çikolata Dokunuşu)

18:47:00

Çocuklara bir şeyler aşılamak istiyorsanız onlara çocuk kitapları okumanızı öneririm. Bu sayede çocuklarınızın ufku gelişecektir ve öğretmek istediğiniz şeyi bir olay örgüsü ile öğrenecektir. 


Birde İngilizce kitap okumak istiyorum ancak anlama sıkıntısı çekiyorum, hangi kitapla başlayacağımı bilmiyorum gibi düşünüyorsanız aradığınız kitap The Chocolate Touch. Ben okurken zorlanmadım ve kelime sıkıntısı yaşayacağınızı düşünmüyorum. 

Bu kitabı da yemek yemekte sıkıntı çeken bir çocuğa okutabilirsiniz. Mesela sebze yemeklerinden hoşlanmayan bir çocuğa bu hikaye okutulabilir.

Gelelim kitabın konusuna:

John Midas, şekerleme yemeye bayılan biriktiği bütün paralarını çikolatalara harcayan bir çocuktur. Bütün gün oturup her çeşit çikolatayı yemek onun için bir mutluluk. Fakat yediği çikolataları kimseyle paylaşmaz. 

Öğlen yemeğinde annesinin John'un burnunun üstünde kırmızı noktalar gördüğünde bunu babasına söyler. Doktora gittiklerinde doktorun onun fazla çikolata yediğini bunu azaltması gerektiğini söyler ancak John için çikolata yememek onun için imkansızdır. Ona göre çikolata bütün yemeklerden daha lezzetliydi. Çikolatasız bir hayat onun için düşünülemezdi.

Ertesi gün, arkadaşı Susan'ın evine giderken farklı bir yoldan gitmeye karar verir. Karşısına  birbirinden güzel çikolataların bulunduğu çikolata dükkanı çıktığında o güzel çikolatalara hayranlıkla bakarken çikolatacı onu fark eder. Ve ona kendisinin yaptığı eşsiz çikolatalardan bir kutu verir.  Ancak ailesinin onun çikolata yemesini istemiyorlar.  O da çikolata kutusunu alır ve evde gizlice çikolatayı yer.

Ertesi gün bütün yediği şeyler çikolata tadında olduğunda John şoka girer. Bu nasıl olmuştur? ilk başta güzel görünen bir durum bir anda hayatını mahvetmeye başlayacaktır.
Neden ağzına değen her şey çikolata oluyordu? 

Çocuklara beslenmenin önemini anlatmak için onlara okutulacak bir kitap. Her şeyin fazlasının yaramadığının en güzel örneklerinden birini hayal gücünü de kullanarak yazmış. Ben severek okudum. Çocuklara okutulacak ve çocuk kitapları okumayı sevenlerin seveceği bir kitap olduğunu düşünüyorum.

"Just because you don’t see a thing doesn’t always mean it isn’t there."



You Might Also Like

0 yorum