Bünyami Bulanık Elin Kızı

21:53:00

Duyguların hissedilerek yazılmış şiirler ile karşınızdayım. Bu şiirlerde sevdiği kadına duyguyu hisleri, onu çağırışı, onun için yaptıklarını, onsuz hayatının nasıl değiştiğini ona anlatmak istemiş. 


Sanki onu duymasını ve ses vermesini istemiş. Bazen en büyük ceza susmaktır. İşte o ona sunulan bu cezanın son verilmesi için çırpınıyor. Ben okurken bu duyguları hissettim.

"Ümitsiz De Yaşanmıyor Ki

Seninle alakalı verdiğim sözlerin
Hiç birini tutamadım biliyorum.
Tutamıyorum..
Bir yandan sevinirken, bir yandan üzülüyorum.
Bir yandan gidişinle parçalara ayrılmış,
Nefessiz kalmış gibi hissediyorum,
Bir yanımı ise seni çocuklar gibi
Çıldırasıya arzularken buluyorum.
Ne tuhaf şey.
Sonra,
İyi yaptı diyorum içimden, elbette iyi yaptı.
Böyle de karışırım işte... Biraz yenik,
Biraz buruk, biraz da hüzünlü.

İnsan bazı şeyleri seçemiyor gülüm,
Mesela fakirlik gibi.
Seçme şansım olsaydı;
Hiç onu kapıdan içeriye sokar mıydım ki!
Gittiğin günün ertesi günü,
Sanırım epeyce dağıtmışım kendimi.
Zar zor toparlamışlar beni; eş dost, konu komşu.
Buna keza;
İşlerim de yarım yamalak kaldı, çok dağınık.
Hangi ucundan tutsam bilemiyorum.."

Bazı şiirlerde son dize tamamlanmamış cümlelerden oluşuyor. Bu bana yarım kalmışlık tamamlayacak kişinin yanında olmaması ya da tamamlamayı ondan beklemesi gibi geldi. Şiirlerin dili sade olduğu için okuyucunun anlayacağını düşünüyorum.

Giden bir kişi ve geriye kalan biri...

Şiirlerin en altında şiirlerin yazıldığı tarih de bulunuyor. O gün ne hissetiyse kağıtlara akıtmış.

"Sevmek Lazım

Gecenin bir vakti..
Sarhoş bir yıldız..
Dolanıp dolanıp duruyor..
Başımın üstünde..
Sanki bir yerden tanıyorum, daha öncesinden..
Hiç de yabancı gelmedi bana..
Bu aynı bakış, aynı gülüş...
Yar olmaz biliyorum...
Aynı hissiyat..
Belki de aynı yerden vuracak,
O zalim el..
Aynı şekilde..
Kaçmak mı gerekirdi, yol henüz yakınken? 
Kaçsa mıydım acaba!
Kimden, nereye, kime?
Yok.. Yok!
Sevmek lazım, kırıp dökmeden, kaçmadan,
İncitmeden...
Sevmek her şeye rağmen, sevmek!"

Eğer bu tarz duygu yüklü şiirler okumaktan hoşlanıyorsanız bakabilirsiniz.

"Şairin Biri

Müzik dinleyerek sosyal medyada gezinirken;
Biliyor musun aklıma ne düştü?
En iyi şiiri, yarası en derin olan yazar demiş,
Yine şairin biri.
Etkilendim...
Mübalağa değil.
Ve romanını yazmak isterdim bu şairin.
Sanki beni anlatıyor gibiydi.
Yaralarım çok kabuk bağladı.
İyileşecek sandım, 
İyileşiyor dedim,
Her defasında yeniden yine kanadı.
Ama en güzel şiiri yazamadım henüz.
Yani bu şair benden bahsetmiyordu.
Zaten mümkün de değildi bu.
Beni tanımıyordu.
Yoruldu kalem... tükendi.
O tükendi ben de tükendim.
Köhne bir sokakta,
Köhnemiş bir evde oturuyorum.
Köhne, fi tarihinden kalma bir sokak lambası var,
Oturduğum evin hemen çaprazında,
Işığı süzülerek odanın içindeki eşyaları yalıyor.
Oda yarı aydınlık, eşyalar belli belirsiz..."

"Sonra hayat dediğin nedir ki zaten
Bir çakallar sofrası değil mi?
Yedirtmeyeceksin arkadaş kendini!
Bir şey daha, eğer düşecek olursan da
Açık edip de açma yaranı kimselere.
Bırak hemen öyle kendine acımayı da!
Vakit kaybetme sağda solda
Çareyi bir tek kendinde ara."

"Garip

Hatıralarında yaşıyorum
Yanı başımda
Bir adım ötemde iken 
Garip...

Bazen bir resimdesin
Bazen de bir şiirde
Bir güneş oluyorsun
Bir ay oluyorsun gökyüzünde
Garip..

Bazen tek bir şarkıda
Bir türküdesin dillerden düşmeyen
Güftesi sen
Garip...

Bazen bir kitaptasın
Paragraf sen
Noktası, virgülü, tırnağı
Harfi, cümlesi öznesi sen
Garip...

Cansın, yarensin
Yaramsın yarsın
Hem rüyasın hem de hayalsin
Bilirsin ama umut dersin
Garip..."


You Might Also Like

8 yorum

  1. Şiirler güzel görünüyor ama ben daha çok ''Bazen en büyük ceza susmaktır.'' sözüne takılı kaldım. Ah, ah! :)

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım çok güzel şiirler. Kesinlikle alacağım sanırım 🌸

    YanıtlaSil
  3. Henüz şiir kitabı okumadım ama yazdıklarından alabilirim😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek okursun :) yeni şiire başlayacaksan Özdemir Asaf tavsiye ederim :)

      Sil
  4. Şiir konusunda biraz seçiciyim. İlgilenenler için hoş bir tavsiye 😊

    YanıtlaSil