Alita: Battle Angel (Alita: Savaş Meleği)

19:18:00

Farklı türlerde film izlemeyi severim. Hem yeni ufuklara yolculuk etmemi sağlar, hem de yeni bilgiler öğrenirim. Alita Siberpunk türünde çekilmiş bir filmdir. Peki bu Siberpunk ne?


"Siberpunk ya da Siber çılgınlık, "yüksek teknoloji, düşük yaşam" şeklinde özetlenen bir dünya şekli çizen bilimkurgu alt türü. Siberpunk, bilim ve teknolojinin çok ilerlediği, ancak insanların büyük kısmının yaşam kalitesinin çok düşük olduğu, bozulduğu, veya toplumsal düzenin radikal bir şekilde değiştiği bir dünya tasavvurudur.
"Cyberpunk" sözcüğü, yazar Bruce Bethke'nin Amazing Science Fiction Stories dergisinin Kasım 1983 sayısında yayımladığı kısa öykünün adı olarak literatürde ilk kez yer aldı.[Bu tür, postmodern edebiyat dahilinde değerlendirilir. William Gibson'un 1984–1988 basılı Sprawl üçlemesi siberpunk edebiyatın erken dönem misallerinden biridir."

Filmi izledikten sonra bu filmin Yukita Kushiro’nun Gunnm adlı Manga serisinden beyaz perdeye aktarılmış olduğunu öğrendim. Bu durumu bilseydim önce manga serisini okurdum. 

Filmde bulunan aksiyon sahneleri sayesinde bir sonraki sahneyi merakla izleyeceksiniz. Film bittikten sonra da filmin devamının ne zaman çıkacağını araştıracaksınız. Ben araştırdığımda 2022 yazıyordu ama belki öne çekerler. 
Terminatör serisi, Avatar, Titanic (Ben bu filmi çok severim.) filmlerinin yönetmeniliğini yapan James Cameron'ın yapımcılığını üstendiğini  bu filmi Robert Rodriguez yönetiyor.
Filmin konusuna gelecek olursak; 
Alita, yeni bir bedende kim olduğunu ve geçmişini hatırlamayarak uyanır.Tanımadığı bir geçmiş, kim olduğunu bilmediği kişiler..
Şefkatli ve iyi bir doktor olan İdo sayesinde cyborg görüntüsünün oluşması sağlanır. İnsan ve robot karışımı olarak nitelendirebilirim cyborgu.
"Kavram, İngilizce cybernetic organism (Sibernetik Organizma) kelimelerinin kısaltmalarından oluşturulmuş. Türkçesini ise TDK’da henüz tanımlanmamış olduğundan ve başka da baz alınacak kaynak olmadığından ben kullanmadım. Fakat bazı kaynaklarda Siborg olarak da geçmekte."
Doktor onun geçmişi ve kalbi olduğunu fark eder. Bu yüzden onu koruması gerekmektedir.
Bir gizem ve bu gizem ile Alita'nın geçmişini keşfederken aynı zamanda onun yaşadıklarını ve mükemmel dövüş sahnelerini izleyeceğiz. 



"-Tümüyle insan olmamam seni rahatsız ediyor mu?
-Sen tanıdığım en insancıl varlıksın."
Başrollerini Rosa Salazar, Christoph Waltz, Jennifer Connelly'in paylaştığı film 2019 yılında vizyona girmiştir.

Eğer bu tarz filmlerden hoşlanıyorsanız tavsiye ederim.


IMDb puanı: 7.3
Benim puanım: 8.5.
Keyifli Seyirler. :) 



You Might Also Like

10 yorum

  1. Cyberpunk türüne bayılırım, bu filmi izlemediğime inanamıyorum! Sanırım ilk çıktığında görmüştüm ama unutmuşum gitmiş. Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık, en kısa zamanda izleyeceğim ben bunu 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim teşekkür ederim :) umarım filmi de severek izlersin :)

      Sil
  2. Bu terimi ilk defa duydum ama bu tür filmleri izlemeyi bende severim :) Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Daha önce görmemiştim ama ilgi çekici görünüyor. Mangasına da bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben de bakacağım mangasına tabi bulabilirsem :)

      Sil
  4. Vaayy tam benlik ilk defa görüyorum ve kesin izleyeceğim bunuu teşekkür ederim ❤️❤️

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar değişik bir yapım olmuş😍

    YanıtlaSil