Yunus Kökçan Arayış

19:01:00

İnsan sadece et ve kandan mı oluşur? İnsan sadece bir bedenden mi ibarettir? Bedenin içinde ruh yok mudur? 

Bir problemin çözümü için herkes farklı yönde çözüm arar. Herkesin algısı, bakış açısı farklıdır. İşte bu örnekten anlaşıldığı üzere her insanın ruhu o insanın yaşamını etkiliyor. Ruhunuzu anlamak onu dinlemek ister misiniz?

Bu kitap, insanın içindeki ruhun önemini anlatan şiirlerden oluşuyor. Ruhun arayışı ile insanın kendini tanımasını istiyor şair. Bu arayışı manevi bir şekilde yapıyor. Ben şiirlerde tasavvufi yönler hissettim. İnanç, ölüm, kader gibi kavramlar şiirlerin içlerine serpiştirilmiş.

"Gizli 
Çıkmazdayım sonsuzluğa çıkan bu yolda.
İki gerçek son var beşeriyet hakkında.
Sordum: Hangisi yazılı benim alnıma?
Gördüm: Yazım gizliymiş yaptıklarımda."

Doğum ve ölüm arasında kaldığımız Dünya'da yapacaklarımızın bir sınav olduğunu önemli olanın ölümden sonraki doğum olduğunu dile getirmiş şiirlerinde.

Bir insanın ruhunun önemine dem vuran, Dünya'nın geçiciliğini anlatan şiirlerden oluşuyor. 

"Ruhum
Gözlerimdeki ışığa aldanmayın,
Ruhumda geceyleyim adeta..
Sarılıp hüzne uyumaktayım.
Hasretim bu gecenin sabahına.

Bir güneş doğacak bu geceye,
Sabahın ilk ışıkları olacak.
Aydınlık boğacak bu geceyi,
Ruhum esir olmaktan kurtulacak."

Şiirlerin dili sade olduğu için sizi yoracağını düşünmüyorum. Eğer tasavvufi türünde şiirlerden hoşlanıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.

"Sevgi
Yaratılanın ihtiyacı sevmek ve sevilmek...
Sevginin tek muradı hak edene verilmek..."

"Gül
Gül! Her şeye ve her yerde.
Gül ki onlar da gülsün seninle.
Suratını asmak en kolayı,
Zaten ağırlığına bırakınca yanaklarını,
Asmış olursun suratını.
Sen gül! Tüm ağırlıklara rağmen gül.
Bir tebessüm uğruna kaldır yanaklarını.
Yanaklarınla beraber düşen umutlarını."




You Might Also Like

0 yorum