Niki Brantmark LAGOM İsveçlilerin Dengeli Ve Mutlu Yaşama Sanatı

11:53:00

Lagom'un kelime anlamıyla kitabın yorumuna başlamak istiyorum.

"Lah-gom (la, uzak ; gom -dan) olarak telaffuz edilen lagom, İsveç ruhuna ciddi biçimde işlemiş çok önemli bir kavram. Genellikle "her şey ılımlı şekilde" ya da "ne çok fazla, ne çok az" olarak tercüme edilen lagom size yarayan bir denge bulmakla ilgili."

Bu düşünce şekline dikkat etmenizi istiyorum. Ne çok ne de az, tam kararında dengede yaşam. Mükemmel olmak için çabalamak yok. Ya da istediğiniz bir şeyi yapmanızı engelleyecek bir durum yok. Sadece isteklerinizi gözden geçirmeli ve dengenizi sağlayıp sağlamadığına bakmalısınız.

Tüketim çılgınlığının sürüp gittiği günümüzde bu tarz bir kitap okumak bana iyi geldi. Hiç düşündünüz mü aldığınız bir şeyi alırken mutlu oluyorsunuz ancak ertesi gün o mutluluk geçip gidiyor? Ya da mükemmel olmak için çabaladığınız yaşamınızı hatırladığınızda kendinizi mutlu hissettirecek anılarınız ya yok ya da çok az olduğunu fark ettiniz mi?

Lagom işte size mükemmellik kelimesini fırlatıp atmanızı ve dengede yaşamın anahtarlarını sunuyor.

Peki bu dengede yaşam nasıl olacak? 

Hazırsanız başlayalım.

İlk başta evinize odaklanmanızı istiyorum. Evinizdeki eşyalara bakmanızı ve sizin işinize yaratıp yaramadığını düşünmenizi istiyorum. Onda var diye aldığınız ya da moda diye alıp attığınız her şeye teker teker bakın. Gerçekten o eşya ile mutlu musunuz? O eşyayı gördüğünüzde güzel anılarınız canlanıyor mu? Bunları düşünerek evinizdeki dağınıklıktan kurtulmaya hazır mısınız? Bu kitapta evin mutluluk getirdiği söyleniyor. Peki sizin eviniz size mutluluk getiriyor mu? Getirmiyorsa kitaptaki önerileri dikkatle okumanızı tavsiye ederim.

Şimdi ise iş hayatınızı ve sosyal hayatınızı düşünmenizi istiyorum. İkisini bir arada yürütmekte zorlanıyor musunuz ? Arkadaşlarınız ile buluştuğunuzda arkadaşlarınızla vakit geçirmenin güzelliğini hissederek mutlu olmak yerine dosyaları mı düşünüyorsunuz? İşte burada Lagom iş hayatını ve sosyal yaşamın ayrı olduğunu işin yapılması gerektiği zaman işin yapılmasını, arkadaşlar ile buluşulduğunda ise mutlu olunması gerektiğini savunuyor. Sizce de doğru değil mi?

İsveçlilerin çevre dostu olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Doğayı korumak için yapacağımız küçük şeyleri öğrenmeye hazır mısınız?

Eğer mükemmel olmaktan yorulduysanız dengeli bir yaşama hazır mısınız? Hazırsanız Lagom sizi çağırıyor. 

"Binlerce millik bir yolculuk her zaman sadece bir adımla başlar." İsveç Atasözü

"Bir İsveç sözü vardır: "Dürüst bir 'hayır'ı samimiyetsiz bir 'evet'e tercih ederim."

"Arkadaş, kalbinizdeki şarkıyı bilen ve sözlerini unuttuğunuzda bunu size geri söyleyebilen kişidir." Donna Roberts



You Might Also Like

16 yorum

  1. Dengede bir yaşam fikri kulağa güzel geliyor. Fırsat bulursam bakayım bu kitaba 😊

    YanıtlaSil
  2. Lagom terimi çok hoşuma gitti. Bugün mutlu olamamamızın başlıca sebebi daha fazlasını istememiz zaten. Çözümü biliyoruz ama hayatımıza ne kadar uygulayabiliyoruz orası meçhul.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında önemli olan hayatımıza uygulamak ben bazı yöntemleri önceden denemiştim denemediklerimi uygulayacağım :)

      Sil
  3. kendinden başlamak en sağlıklısı olur diye düşüncelerimi destekler nitelikte . Lagom u denemek istiyorum bakacağım. tavsiyelerin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım denediğinizde mutlu olursunuz ben bir kısmını denedim gerçekten mutlu oldum :)

      Sil
  4. Scandinavian stili boşuna oluşmamış. Çok severim isveç stilini tarzını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel bir tarz ben de beğendim :)

      Sil
  5. Uzun zamandır uyguladığım bir felsefe ve su an öğrendim ki Isveççe de Lagommuş adı. Hayatın dengesini kendi ellerimizle bizup bir de şikayet ediyoruz umarım hepimiz doğanın dengesini yakalarız. Bu kitap hemen listeme alındı ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek okudum umarım sen de keyifle okursun :)

      Sil
  6. Her eve lazım desene. Yorum için teşekkürler, her zaman önüme çıkıyordu ama dikkatli incelememiştim. Yorumun buna vesile oldu. :)

    YanıtlaSil
  7. Aslında güzel bir kıtap diye düşünüyorum bir ara bakacağım

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten anlamlı ve güzel bir kavrammış.Anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten güzel bir kavram uygulamak lazım 😊

      Sil