Ahmet Ziya Yıldırım Oxi

20:51:00

Polisiye ve gerilim türlerinin birleşimi bu kitap. Okurken hem geriliyorsunuz hem de gizemler çözüldükçe heyecanlanıyorsunuz. Aslında katil belli, ancak onun işlediği cinayetlerdeki olay yeri tasvirlerini okurken tıpkı cinayetleri çözmeye çalışan komiser Ragıp ve Ahmet gibi ilk başta şaşırdım. Daha sonra arka plandaki sisler açıldıkça bazı şeyler netlik kazandı.

Çocuklukta yaşanılan her bir olayın bizleri şu andaki halimize dönüştürdüğünü yeniden fark ettim bu eser ile. Cenk'in çocukken yaşadıkları onu şimdiki yaşamına sürüklemesini...

Kitabın içerisindeki mitolojik öğelerin cinayetler ile bağlantısının keşfedilme anlarında sayfalar kendiliğinden aktı. Mitolojideki bir karakterin etkisini iliklerime kadar hissettim. Bu durumu yaşamamın nedeni de yazarın mitoloji ve tarih ile ilgili engin bilgilerinden kaynaklanıyor.

İstanbul ve Sivas arasında yapılan yolculuklar ile bilinmeyen her şey açığa çıkıyor. Yazar romanını ilmek ilmek işlemiş. Her bir karakter en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş. Özellikle Cenk karakteri..

Karakterlerin yanında olay örgüsünün zengin olması bu kitabı okutturan en önemli unsurlardan birisi. Çünkü her bir cinayetin arkasındaki bilmecenin çözümü bizleri farklı bir bilmeceye doğru sürüklüyor.

Kitap Cenk'in çocukken yaşadığı bir anı ile başlıyor. Bu anının etkisini ilerleyen sayfalarda Cenk'in psikolojisine ve yaşamına etkisini daha net biçimde anlayacaksınız.

Ender rastlanan hastalık, travmalar, kapalı geçmiş, mitolojik unsurlar ve daha fazlası mevcut. Kitabın gerilim türünde yazılmasından dolayı bana göre 16 yaş ve üzeri kişilerin okuması gerekiyor. 

Tam her şeyi öğrendik derken yazar en özel golunu son sayfalarda gizlemiş. Kitabın sonlarına doğru şunu düşündüm: "Bize konulan isimler bizim yaşamımızı etkiyor mu?" Cenk'in yaşamı gözlerimin önüne geldiğinde annesinin bu ismi koyma nedeni aklıma geliyor.

Beni etkileyen bu kitabı türü seviyorsanız mutlaka incelemelisiniz. 



You Might Also Like

0 yorum