Mrs. Dalloway

15:49:00

 


Kitaplardan uyarlanan filmlerde dikkat etmeye çalıştığım şey ilk önce kitabı okuyup daha sonra filmi izlemektir. Tabi bazen bilmeden ilk filmini izliyorum ancak bildiklerimde ilk kitabını okurum. "Mrs. Dalloway" için de ilk kitabı okudum. Hatta kitabı okurken "Bu geçişleri nasıl yapacaklar?" diye çok düşündüm. 

Filmi izlerken geçmiş ve şimdi arasındaki o geçişlerin çok iyi ayarlandığını fark ettim. Benim için önemli kriterlerden biriydi bu. Bana göre bilinç akışı tekniğinin kitaptaki göstergesinin filmde de olsun istemiştim. Bu yüzden sevindim.


Kitapla karşılaştırırsam, kitaptaki son ile filmdeki son aynı değildi. Eğer benim gibi her şey aynı olsun, diye bir takıntınız varsa buna dikkat edin.

"Asla kimseyi dönüştürmek istemedim. Sadece herkes kendisi olsun isterim."



Filmin konusu da aynı kitap gibi Mrs. Dalloway'ın evinde parti vereceği günde yaşananlar anlatılıyor. Ancak beklenmeyen ziyaretçi Peter Walsh Hindistan'dan Londra'ya geliyor. Tabi onun gelişi ile geçmişin perdesi de aralanıyor.


Film 1997 yılı yapımı olup yönetmeni de Marleen Gorris'tur. Filmin başrol oyuncuları ise Vanessa Redgrave, Natascha McElhone, Micheal Kitchen'dır.
Çekildiği yıla göre bence görüntü kalitesi baya iyiydi. Ben sevdim. Oyunculuklar da iyiydi. Özellikle Septimus Smith karakterini canlandıran Rupert Graves'ın oyunculuğunu baya beğendim.
Tek tavsiyem bence ilk kitabı okuyun, daha sonra filmi izleyin. 

"Sık sık dini fanatizmin insanı oldukça aldırışsız yaptığını düşünmüşümdür."


Virginia Woolf Mrs. Dalloway kitabının yorumu:
https://fuldenufacik.blogspot.com/2021/02/virginia-woolf-mrs-dalloway.htm
 

"Devam etmemizi sağlayan ne? Bizi hayrete düşüren ölçüsüz zevkin, içimizde gürlemesini sağlayan ne? Hiçbir şey yeterince yavaşlayamaz, yeterince uzun sürmez. Her an şöyle söylemek istersin: "Dur! Dur!"


"Acaba uzakta olmak gerçekten önemli mi? Mesafeler önemli mi? Beni duygusal bulabilirsin, aslında öyleyim de ama inanıyorum ki söylenecek en değerli şey gerçekte ne hissettiğindir."

"Bütün ilikilerimiz sadece yüzeydeki tırnak izleri."

IMDb puanı: 6.6/10
Benim puanım: 8.5/10
Keyifle Seyirler. :)

You Might Also Like

7 yorum

  1. Henüz kitabını okumadım. Kitaptan önce filmi izleyince kitap okumayı erteliyorum hep. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu ben de yapıyorum genelde bu yüzden ilk kitabını okurum genelde :)

      Sil
  2. Eskiler bence çok daha iyi şimdikilerine göre... 😃

    YanıtlaSil
  3. Sanırım kitabını okuyacağım sadece😅

    YanıtlaSil
  4. heey izlememişim bunu, nasıl olur yaa :) oyuncular çok iyimiş, kitap da iyi, yönetmen de, ooo hemen izleyim ben bunu :)

    YanıtlaSil