Ertuğrul Bozkurt Deliliğin Sınırında

21:56:00

Editör Yardımcılığını yaptığım kitabın yorumu ile karşınızdayım. Bu sefer sizi bir akıl hastanesine götüreceğim. "Çoklu Kişilik Bozukluğu" tanısının konulduğu bir hastanın yaşadıklarına şahit olacaksınız. 

"Benim deli olduğuma kimler karar veriyor? Akıllı olduğunu söyleyen sizler. Ya sizin akıllı olduğunuza kim karar veriyor? Tabii sizin gibi akıllı olduğunu söyleyen diğerleri. Benim deli olmam aslında, var olagelmiş binlerce Tanrı arasında piyango çekmeye benziyor. Ya diğeri gerçekse?"

Onun yaşamı ile hayatın keskin çizgilerini de sorguluyorsunuz. Hayat, akıl, özgürlük, delilik, kişilik ve daha nice kavrama deli olarak tabir edilen bir kişinin gözünden yeniden bakacaksınız. Kahramanımızın hayali misafirleri ise adını duyduğumuz ve yüzyıllar önce yaşamış kişiler. Nietzsche, Ömer Hayyam, Hasan Sabbah, Freud ve daha niceleri.. Onlarla yapılan sohbetleri okumak bana keyif verdi. Yazarın zekasını gösterdiğini düşündüm bu bölümlerde.

"Anlayalı epey oldu. Toplum kendi gibi düşünmeyeni; kim olursa olsun dışlıyor. Kendinden zeki olanı, kendinden aptal olanı, kendi saçma inancına inanmayı reddedeni ve hatta kendi gibi görünmeyeni. Çok duymuşsunuzdur, " Geçicidir dış güzellik, iç güzelliği olsun yeter ki." diyeni... Ama hiçbir çirkini (onlara göre çirkin) içi güzel diye seveni görmedim. "

Toplumun farklı olarak lanse ettiği kişilerin aslında neler düşündüğünü size sorgulatacak bir kitap. Bakış açısınız genişleterek, bu yönden de bakmak lazım, diyeceksiniz. Keskin düşüncelerin aslında bir ipin ucunda sallandığını, ip koptuğunda o düşüncenin de sarsıldığını fark ettiren kitaplardan biri oldu benim için.

"Dışarısı duyarsız insan yığınları ile dolu. Evindeki çiçeğe  gözü gibi bakarken sokakta üzerine basıp geçiyor. Kendi çocuğunu nefesinden sakınırken bir başka çocuğu ölüme yollayabiliyor. Kadınların eziyet çekmesine duyarsız kalmalarına tahammül edemiyorum insanların ve en çok da kadınların çektiği eziyete, kadınların sessiz kalışına çok içerliyorum..."

İnsanların davranışlarını sorgulayacağınız bunu yaparken kendi hayatınızı irdeleyeceğiniz bir kitap. Eğer bu tarzda kitaplar okumayı seviyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.



You Might Also Like

3 yorum

  1. Konu çok ilgimi çekti. Gerçekten farklı olanı etiketleme, dışlama ile insanlık her gün daha fazla çürüyor.

    YanıtlaSil
  2. Bu ara psikoloji kitaplarına merak sardım😊Buna bir bakayım

    YanıtlaSil
  3. Bazen başka dünyalara gitmek gerek, ilgi çekici bir kitaba benziyor, tşkler

    YanıtlaSil