Hayrullah Doğan Başkası İçin Yaşayanlar

16:28:00

Hayatta güçlü ve başarılı olan insanların birçok zorluk ve acı yaşadığını düşünürüm. Onların içindeki o gücün ortaya çıkmasında hayatta olan bakış açıları ve içlerindeki inanç olduğunu bilirim. Hikayemizin kahramanı Halit Ağa gibi..

Henüz altı aylıkken annesini kaybeden bir bebek düşünün. Kendini güvende hissedeceği en güzel yer, anne kucağı artık yok. Bir de bu durum yetmezmiş gibi babasının yeni karısı yani Hatice, erkek çocuk doğuramadığı için bütün hıncını Halit'ten çıkarıyor. Küçücük bir çocuk hayata adapte olmaya çalışırken acılarının içinde yaşam mücadelesi veriyor. Bu sayfaları okurken onun için çok üzüldüm ve bir insanın bir çocuğa bunları yaşattığını bilmek beni kahretti. Tabii Hatice sadece Halit'e değil Mehmet Çavuş'un önceki eşinden olan çocuklarının hayatlarını da mahveder. Hani, "Yatacak yeri yok." derler. İşte onlardan biri Hatice. Zengin olma, egemen olma düşüncesi ile bu yolda kendince önünü kesen herkese etmediğini bırakmamış.

Üstelik babası köyde ağa, yani zengin. Halit varlık içinde yokluk yaşadığı bu hayatta, kitabın ismi gibi başkaları için yaşamış. Ancak onun azmi, duruşu ve yaşadıklarına rağmen yüce gönüllü olması beni çok etkiledi. Yazarın dediği gibi, "Halit Ağa'nın anlatılması gerekiyordu." 

Kitabı okurken -yazarın kendi düşüncelerini de yazmasından dolayı- sanki biri benimle konuşarak Halit Ağa'nın yaşamını anlatıyor. Kitabı okurken o zamanların Anadolu'suna doğru bir yolculuk bekliyor sizi.

Kitaptaki olaylardan etkilenmemin bir diğer yanı, gerçekten de Halit Ağa'nın bu dünyaya gelmesi oldu. Yani okuduğum onca şeyi bir kişi gerçekten yaşadı. Bazı yerleri okurken benim içim sızlarken bunları bir çocuk yaşadı. O çocuk büyüdüğünde bile yaşadıklarının etkisi onunla olacaktır.

"Hayat bazen umulmadık bir anda ters düz eder insanı, verdiği o derslerin fazlalığını bazen insanı yakar da tabii." 

İşte bu sözü kitap boyunca aklımda kalarak okudum. Yaşadığımız bu hayat -tek seferlik- kendimiz için en güzelini, en iyisini yapmalıyız. Arkamızda keşkeler bırakmadan, istediğimizi yapabilecek zamanımız varken yapmalıyız.

Eğer gerçek yaşanmış hikayeler okumaktan hoşlanıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.

"İnsan ömründe bazı yol ayrımları vardır hee bu ayrımlar bütünüyle bir hayatın yönünü belirler."

"İsminin kimin ismiyle birlikte anıldığına dikkat etmeli insan."



You Might Also Like

12 yorum

  1. Çok hoş bir konu. İnsanlar yaşadıklarının onun için kararlar vermesine izin vermeyip,kim olduklarına kendileri karar vermeli. Kimisi kabuslarda yaşayıp güneş gibi doğuyor. Kimisi bir an ışığı kaybolsa dünyayı kaosa sürüklüyor. Listeme ekliyorum. 😊

    YanıtlaSil
  2. yaşadığı zorluklarla baş etmeye kararlı duran insanlar diğer herkesten daha güçlü oluyorlar merak ettim kitabı okurum bir gün :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçek hayattan konu alınan kitapları seviyorum, okurken çok fazla etkiliyor insanı.

    YanıtlaSil
  4. daha evvel okumadığım bi yazar, taşrada geçen hikayeleri severim.

    YanıtlaSil
  5. Yazarla daha önce tanışma fırsatım olmamıştı. Ama kitabın konusu bana çok uygun. Listeme ekledim😊

    YanıtlaSil
  6. Alıntıları çok beğendim okunabilecekler arasında😊

    YanıtlaSil