Grace Of Monaco (Monaco Prensesi Grace)

22:07:00


Film, Grace Kelly'nin hayatının tümünü değil 1962 yılında yaşananlara odaklanmış. Yani onun Hollywood döneminden ziyade prenses olduğu bir dönemi izliyoruz. Arada kaldığı, ne yapacağını bilemediği ancak güçlü bir kadın olduğunu herkese ispat ettiği bir dönem. 

Kendini ispatlamaya çalışan biriymiş -Hayatını okurken bunu anladım.-  Takdir edilmek isteyen, -özellikle de ailesi tarafından- keşkelerin içinde yaşayan, -Evlenmek için oyunculuğu bırakıyor.- güçlük durmak için savaşan biri.

"Gerçek aşk.. yükümlülüktür. Her peri masalı bir yerde bitmek zorundadır. Ama bunu baban veya benim için yapmamalısın. Bunu kendin, Ray ve çocuklar için yapmalısın."

Bu cümleler bile onun yaşadığı çatışmayı güzel bir şekilde anlatıyor.

Bu çatışmanın içindeyken Fransa ile Monaco arasında politik krizler patlak verince krallık yıpranmaya başlayacaktır. İşte Grace ailesi ve oyunculuk arasında gidip gelecek ve pes etmeyen tavrı ile kendini gösterecektir.

Filmi severek izledim. Nicole Kidman'ın usta oyunculuğu ile kendini hayran bıraktırmaya devam ediyor. Tim Roth da Üçüncü Rainer Prensi'ni canlandırıyor. 

Filmde o dönemki Monaco'nun esintisini hissedeceksiniz. İzlerken sanki sarayın içindeydim. Çekimleri beğendim. Günümüz ve o dönemdeki farkları ayırt edebilmek hoşuma gitti.


Film 2014 yılında çekilmiştir. Yönetmenliğini Olivier Dahan yapmıştır.

"Ve sevgi, silahlarımızı ve politikayı bir kenara koymamızı sağlayan şeydir. Korkularımızı, önyargılarımızı ve en nihayetinde her şeyi düzeltecek olan şey, sevgi.
Ve huzur, kaderimizdeki rolleri oynamaya razı olduğunuz zaman gelecek."

"İnsanın hayattan dilediği sadece ait olacağı bir yer; şüpheden uzak, yargılanmadan koşulsuz sevmek ve sevilmektir."

Eğer biyografi türünde filmlerden hoşlanıyorsanız bakabilirsiniz. 

IMDb puanı: 5.7/10
Benim puanım: 8.5/10
Keyifle Seyirler. :)

You Might Also Like

16 yorum

  1. Biyografi filmlerine bayılırım. Şans vereceğim 😊

    YanıtlaSil
  2. İlk defa duydum bu filmi normalde afişine bakıp geçerim böyle filmleri ama bunu merak ettim emeğine sağlık ☺️

    YanıtlaSil
  3. Gercekten guzel bir filme benziyor. Nicole kidmanı ben de cok severim. Emeginize saglik

    YanıtlaSil
  4. Dönem kitaplarını, filmlerini çok seviyorummm 🥰 Bu film sürekli karşıma çıkıyor ama hep bir aksilik yüzünden izleyemedim :( Hazır yazını okumuşken hemen gidip izleyeyim :D

    YanıtlaSil
  5. ooo saol dört oyuncu da iyi, vega roth kidman langella, izleriim :) grace kelly yi mafya öldürdü diyolar ama bilemeyiz tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek izlersin :) Ah mafya olayını ben de bilemiyorum :)

      Sil
  6. Filmi ilk defa duydum ve listeme aldım. Nicole Kidman'a bayılıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Merak ettim film, listeye alayım :)

    YanıtlaSil
  8. Grace Of Monaco sağlam bir dönem filmine benziyor, listeme aldım :)

    YanıtlaSil