Agnès Martin- Lugand Happy People Read & Drink Coffee (Mutlu İnsan Kitap Okur & Kahve İçer)

10:59:00

Kitabın yorumuna girmeden önce şunu söylemem lazım bazen kitabın ismi ile konusu bir olmuyor. Bu yüzden kitap alacaksanız lütfen ilk başta arka kapak yazısını okuyun. Bunu yazmamım nedeni bu kitaba ismini beğendiğim için başlamak istedim. Aklımda, güzel kitapların anlatılacağı kahvelerin damağımda kalacağını hissettiren o isim, bende böyle bir etki yarattı. Ancak kitabımızın böyle bir konusu olmadığını okuduğum ilk sayfadan anladım. 

Kitap, ana karakterimiz Diane'in eşini ve kızını trajik bir kaza sonucu kaybetmesiyle başlıyor. Bu ağır kaybın üzerinden bir yıl geçmiştir ancak Diane için hayatın anlamı bitmiştir. O sevdiği eşini ve biricik kızının ölümünden sonra eskisi gibi olamayacağını bilerek öylesine vakit geçirmektedir. Evden dışarı çıkmadan sigara ve içki içerek onlarla geçirdiği anıları hatırlayıp durarak günlerini geçirir. Enkaz halinde olan Diane'in en iyi arkadaşı Felix onun evine her gün uğrayarak onun durumunu kontrol eder, evini temizler ve arkadaşı için bir şeyler yapmaya çalışır.

Bir gün Diane bir karar verir. Kocası Colin'in gitmek istediği İrlanda'ya gidecektir ve onun için de oraları görecektir. Tabi bu karar ile ailesi ve arkadaşlarını bırakarak bir anda onu hiç kimsenin tanımadığı İrlanda'nın küçük bir kasabasına doğru yola çıkar. Bu küçük kasabayı da haritadan parmağıyla rastgele seçmiştir. Belki de kaderini kendi belirmek istemiştir.

Bu küçük kasabada herkesin herkesi tanıdığı o kasabaya yabancı birinin gelmesi bir anda ilgi konusu olurken en çok sinirlenen ve etkilenen ise yan komşusu olacak Edward'tır. O kendi halinde soğuk, hayatında kimseyi istemeyen biridir. Bu yüzden bir komşusunun olacağını öğrendiğinde sinirlenir ve Diane'e istenmediğini çok net biçimde anlatır.

İşte kitabımızın devamında Diane'i yaşama tekrardan tutunmaya çalışmasını, İrlanda'da yaşayacaklarını ve yaşadığı olayların onun vereceği kararlarındaki etkisini okuyacağız. 

Kitabın dilinin akıcı olduğunu söyleyebilirim. Çünkü ben bir sonraki sayfada neler olacak diye okumaya devam ettim. Ancak Diane karakterinde nedenini bilemediğim bir gariplik vardı. Belki de yaşama tutunmaya çalışırken yaşadıkları da olabilir bilemiyorum ya da ben onun yaptıklarını yapmazdım dediğim için de olabilir. Bu tutarsızlığı her kitapta yaptığım gibi karakteri ile empati kurarak, onu anlamaya çalışarak okumaya devam ettim. Ben sonunu öyle beklemiyordum. Belki de ondan şaşırmış olabilirim. Hayalimdeki son ile kitaptaki son aynı olsaydı belki de kafamdaki tutarsızlık silinecekti.

Peki kitabın ismi neden böyle derseniz, onu da yazayım. Diane'in Paris'teki kitap kafesinin ismi "Happy People Read & Drink Coffee" olmasından kaynaklanıyor. 

Eğer bir kişinin yeniden yaşamaya çalışması ile ilgili kitaplardan ve aşk romanlarından hoşlanıyorsanız ve akıcı bir dile önem veriyorsanız kitaba bakabilirsiniz.


You Might Also Like

5 yorum

  1. Kitaplara verilen isimlerin önemli olduğunu düşünüyorum. Bazen kitapların kapaklarından ziyade isimleri daha çekici olabiliyor. ^^

    YanıtlaSil
  2. çok keyifli bir anlatım olmuş..
    https://zoomlabakalimm.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim ne mutlu bana :) Blogumuzu yeni keşfettim çok güzel takip ettim hemen :)

      Sil