Pelin Yılmaz Yetişkinler İçin Beslenme Çantası

11:23:00

Bir kitap düşünün deneme türünde yazılmış içinde hayattan kesitlerin bulunduğu ama bu kesitlerin samimi bir dil ile anlatıldığı ironi ile okuyucuyu düşündürmek isteyen bir yazar. Bu tarz bir kitap arıyorsanız sizi hemen yazıya alayım. Seveceğinizi düşündüğüm ve benim okurken keyif aldığım bir kitap oldu Yetişkinler İçin Beslenme Çantası.

Okurken aynen şu düşünceler içindeydim. 
"-Valla haklı. 
-Doğru diyor. 
-Ben de acaba bunu yaptım mı? Yaptıysam yaptım aman. 
-Bak bu yönden düşünmemiştim. 
-Acaba bunu yapan cidden var mı? Varsa benden uzak olsun." gibi düşünceler ile denemeleri okudum. Benim için çok güzel bir deneyimdi.

Yazarın dilini çok beğendim. Sizi yormadan güldüren sizi düşündüren ayrıca sizinle konuşan bir üslup ile kalemini konuşturmuş. Konuştururken hayatında yaşadığı ve gözlemlediği olaylara da dem vurmuş. Bence bunun en büyük etkisi Türkiye'de yaşamak çünkü başka ülkelerde bunların yaşanılacağını düşünmüyorum ben. Yaşanılıyorsa ise kesin Türkiye'ye gelinmiş başka açıklaması olamaz.

Batıl inançlar, çocukluktaki komşu teyzeler,(O komşu teyzeler hala var.) şimdiki zamandaki züppeler, yaşanılan olaylara sitem veya gülüp geçme, başka insanların garip düşünceleri ve filmlere farklı bakış açılarını gibi konular yer alıyor. Daha bir çok konu var tabiki. Beni etkileyen bir çok konu oldu. Ve en çok hoşuma giden ise "bunları düşündüğüm ama ifade edemediğimi başkasının da düşünüp ne de güzel de yazmış tebrik ederim valla." bu sözleri bana söyletmesi oldu.

 Ayrıca kitapta karikatürler de bulunuyor ben onları da sevdim. 

Hayatınızın zorluklarını biraz da olsa güleceğiniz başka bir gözle bakmanızı sağlayan bir kitap. Mutlaka okumanızı tavsiye ederim.


“Tekerlekli Diskoyla Aşırı Hız Yapan Keko
“Vvroooooaavorvor” sesleriyle karışık, eski disko ve kendisinin de sevmediğine emin olduğum tekno şarkılar eşliğinde gece gündüz aşırı hızla tur atan bu kekolar, “Kızım biz serseriyiz, arabamız da var, seni yerim!” mesajı verme peşindedirler. Lakin çocuk uyuyan sokakta 200 basıyorsun be paşa. Tavlayabileceğin maksimum şey üst kat komşumun nefret dolu kocası. Haydi bunu Bağdat Caddesinde yapıyor ol. Sen o hızla giderken hangi kadının seni görüp, algılayıp “Hey, tarzına bayıldım! Haydi öpüşelim!” demesini bekliyorsun arkadaşım? Seni de değil, dandik arabanı hepi topu 1 saniye görüyoruz. Ha, dur yahu, siz o yüzden mi aynı caddeden 45 kere geçiyorsunuz? Mantıklı. 45 saniyede insan orta halli bir rakun bile tavlayabilir.”


"Nerede Bıraktıysan Oradadır
Gençlik yıllarımın ilk zamanlarında annemden en çok duyduğum şeylerden biri de "Nerede bıraktıysan oradadır" cümlesi olmuştur. Muhtemelen hepinizin aşina olduğu bu cevap, genellikle "Annea! Tişörtüm nerede? Çorabım nerede?" gibi sorulara tekabül eder. Yaş ilerledikçe sorularımız azaldığı gibi, sorularımızın şekli de evrim geçirir. Bir zaman sonra ev arkadaşına "Ya benim Ipad'imi gördün mü? Geçen pi sayısını 3 almıştık. Nerede o?" gibi sualler sormaya başlar insan. Yaş daha da ilerlediğinde bu sorular iyice kafa karıştırır. Zira soruyu soran artık siz değil, anne babanızdır. "Gözlüğümü gördün mü? İlaçlar nerede? Uzaktan kumanda?" muadili sorularla karşılaşınca ağzınızdan şu cevap çıkıverir "Nerede bıraktıysan oradadır." İşte gençliğin, güzelliğin, tatlılığın bittiğini o dakika anlarsınız. Tebrikler. Yaşlandınız."

"Yerine göre davranmamaktan bahsetmiyorum elbette. Ortamına göre prenses, ortamına göre küfürbaz olmasını bildiği sürece "Ya s.tir et" diye içlenen kadını ayıplamak kimsenin üzerine vazife değildir diye düşünüyorum. Yani düşünsene okuyucu, hangi kadın sokakta tacize uğrayınca, ağzına yüzüne gaz bombası yiyince, şiddete maruz kalınca, gencecik insanların öldürüldüğünü görünce "Aman, salak!" diye tepki verir ki? Siz de vermeyin."

"Çok beğendiğiniz bir şey alıp, kullanmaya kıyamadığınız için bozulup, çöp olmasını görmek kadar saçma bir şey yok şu hayatta. Ya almışsın kullan işte. Belki o özel gün hiç gelmeyecek. Dandik bir salı günü bile olsa, o pek sevdiğin şeyi acımadan kullanmak lazım. Yoksa insan bekleye bekleye b.ka dönüyor."



You Might Also Like

9 yorum

  1. merhabaaaa. aramıza hoşgeldiin. biraz dolaştım blogunu ve nefis bir blogun var. eskiymişsin ama demekkii blog okumada çok aktif değildin herhaldeee. özellikle dergi, kitap, film, dizi çok sevdiim. okuduğun kitaplar da iyii. benim blogumda da bu konularda çok yazı var. zamanın olunca bakarsın sen de isterseen. ayrıca okumak, gezi bu konularda da yazan arkadaşlarımız vaar. blog çevremiz çok iyidir. bloguma da bütün blogçular gelir. ben de üye olmadan serbest geziyom ama iyi okurum. çok gezerim. ayrıca sevindim bloguma gelmene. yoksa bilemezdim blogunu. ben zaten gelcem bloguna daaaa, çevremizde aktif olduğum için sana da bişler diyim deee senin yorumlar da hareketlensin blogundaa :)

    YanıtlaSil
  2. bak öncelikleee, benim blogdan yola çıkıp herkese rahatlıkla gidebilirsin. veya yazdığın konularda iyi olanlara, aktif olanlara. örneğin, kitap bloglarından başlayabilirsiin :) bulamazsan söylerim ben de sanaa. bir de, kitap bloglarının olduğu bir blog var liste var. oraya bir bak hem adını yazdır hem de ordan da gidebilirsiin :)

    https://kitaplarinsenfonisi.blogspot.com/2018/03/blogger-direnisi-guncel-kalabilen-kitap.html

    YanıtlaSil
  3. şimdii, baksan yaa, keşfi blogger etkinliği yazıma yorum yaptın yaa, o yazımı bir daha oku bak, yazıdaki edischar ve taha arkadaşların bloguna gidip bu etkinliğin gereklerini okusan yaa, o gerekleri yap yanii, üye filan olcan, sonra da sen de blogunda bu etkinlik yazısından yaz bak sonra bu etkinliğe katılanlar senin bloguna da gelcekler üye olcaklar. böylece çevren artcak. yani çevre önemli blogda. zamanla artar okurun arkadaşın. sen de üye olduklarına veya seçtin bazı bloglara gidip yorum yaparsaan, çevremizde çok mutlu olursuun. bu etkinlik dışında da istersen sana aktif arkadaşlarımız da sölerim. gidersin gelirle filan işte :)

    YanıtlaSil
  4. ben deeee en yakın zamanda senin blogunu tanıtcam blogumda. linkini vercem. belki yarın filan bir blogçular yazısı yazarım, seni de eklerim. böylece tanınırlığın artar. güzelim bloguna da gelenler artar yani. sen de okursan biraz çok keyif alırsın çevremizde. sonuçta yüzlerce binlerce arkadaşımız var. ben de bloglara üye olmadan izliyom okuyom ama iyi okurum. bütün blogları gezerim. herkesi tanırım yanii. bişi olursa ayrıca sorabilirsin de banaa. etkinlik için aklına takılan olursa da edischar arkadaşımıza sorabilirsin. görüşürüz ki yinee :)

    YanıtlaSil
  5. zamanın oldukçaa arada bir de istersen benim bloga da bir uğraa, yani bende yorumlarını görenler sana da gelirler yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle bu güzel öneriler için çok teşekkür ederim çok mutlu oldum uzun uzun yazmışsınız. Galiba ben instagram ile blogu aynı anda kullanmaya çalıştığım için olmuş olabilir. Blogunuz da çok beğendim hemen takip ettim zaten 😊❤️ Tekrardan çok teşekkür ederim ilginiz için ❤️

      Sil
  6. blog, instadan iyidir, kesinlikle. blogdaki insanlar da instadakinden daha iyidir. kültürlü, düzgün, rafine, daha elit bir çevre var burda. üstelik de yazmayı sevenler. instada kolaycılar var tabii. sürekli yazmak kolay değil :)

    YanıtlaSil
  7. Evet kitabın ismi öyle gözükse de aslında konusu o değil
    Sağlıklı beslenme gerçekten çok önemli ben dışardan az tüketiyorum daha sağlıklı geliyor :)

    YanıtlaSil