Lewis Carroll Aynanın İçinden

17:30:00

Lewis Carroll'un hayal gücünü her satırda hissedeceğiniz bir eser Aynanın İçinden. Alice Harikalar Diyarı eserinin devamı niteliğinde olsa da bu sefer aynanın içerisindeki dünyayı keşfetmek için adım atıyor Alice. 

Satranç tahtasındaki karelerin içerisindeki her bir hamlede Alice farklı bir bölgeyi ziyaret ediyor. Bu ziyaretlerdeki  karakterlerin davranışlarını ve diyalogları okurken onlarla adım atıyorum hissi uyandı bende. Sanki onlarla aynanın içindeki ormanda, evde veya bahçede yürüyüp etrafı inceliyormuşum gibi. 

"İnsan imkansız olan şeylere inanamaz."
Kraliçe, "Bu konuda yeterince deneyiminin olduğunu sanmıyorum," dedi.

İmkansız gibi düşündüğünüz her bir karakter, her bir olay ve her bir diyalog yaşanıyor bu eserde. Aynanın İçinden yaşanılan dünya ile uzaktan görülen arasında çok fark var. Hatta yazar bu durumu okuyucuya ilk sayfalarda gösteriyor. Sanki bu dünyanın bir yansıması gibi görünen ayna, içerisine girdiğinde bambaşka bir diyara dönüşüyor.

"Ama.." dedi Alice, "siz öyle istediniz diye kelimeler olduğundan farklı anlamlarda kullanılabilir mi?"
"Tüm mesele, kimin karar vereceğine bağlıdır. Bu kadar basit."

Aynanın İçinden, her bir durumun karakterlerin karar verdiği ve uygulandığında okuyucuyu şaşırtan unsurların barındırdığı bir yer. Bu dünyanın yaratılıp karakterlerin özelliklerinin de satranç taşlarına benzetilmesi benim ilgili çekti.

Bana göre bu eseri yetişkinlerin okuması gerekiyor. Çocukların okurken -yaratılan mekan, karakter ve olaylar- zorlanacağını düşünüyorum. Eserin içerisine girilerek ve Alice ile satrancın her adımı gibi düşünerek haraket edilmesi lazım bu eserde.

"Kelimelerin bazılarının da kendilerine özgü huyları var."

Kendisine has olan bu eseri sakin bir zamanınızda okumanızı tavsiye ederim.



You Might Also Like

0 yorum