Sema Soykan Öteki Şeylerin Tarihi

19:20:00

Bazen laf lafı açar ve bildiğimiz konuları sohbetimize dahil etmek isteriz. Paylaşılması gereken bilgiler bir kahve sohbeti ile birleştiğinde çıkan şölen gibi bir anlatım sunmuş bizlere Sema Soykan.

Kitabın giriş bölümününe, "Kültürümüze sahip çıkmak tarihimize dair belleği korumak her anlamda önemli.. Ve öteki kültürlerden haberdar olmak da. Çünkü öteki keşiftir, keşif zenginliktir ve insanın kendi bilincinin ötesine geçmektir." alıntısı ile başlayarak okuyucuyu kültürel zenginliğe doğru adım attıracağının mesajını en baştan veriyor.

Kahvenin kırk yıllık hatırından başlayıp birçok deyimi, atasözünü, tarihi olayları ve sözcüklerin etimolojisini mercek altına almış yazar. Mercek altına alırken bir olayın ana nedenlerini ve nasıl oluştuğunu kendisine has dili ile okuyucuya aktarmış.

"Baştan sohbet tadında olacak demiştim. Sohbet ederken de böyle değil midir? Bir yerden başlarsınız, o bu derken bir de bakmışsınız konu bambaşka yerlere uzanmış... Bir an fark edersiniz, dilinizde şu soru: "Nerede kalmıştım?" ya da "Ben ne anlatıyordum?""

Bu his ile sayfaları çevireceksiniz, her bir konu başka yelkenlere sürükleyerek okyanusun enginliğine götürecek sizleri.

Eserin sohbet havasında yazılması sayesinde sayfaların esiri oluyor okuyucu. Merak unsuru kendisini çoktan gösterip her konunun içerisinden fırlayıp o konunun arkasından gelen yeni soruların filizlenmesini sağlıyor. Yeni sorular, yeni konular demek ve her konuda okuyucunun beklentilerini karşıladığını düşünüyorum.

"Ne demiş W. Arthur Ward, "Merak, öğrenme mumunun fitilidir."

Kitapta yer alan bazı deyimlerin ve atasözlerinin hikayelerini okurken yaşanılan bir olayın dile etkisine şahit olmak çok hoşuma gitti. Bilmediğim veya yanlış duyduğum birçok konu hakkında sade ve sohbet havasında yazılmış bu eserde öğrenmek paha biçilmezdi. Özellikle tarihin ve kültürün önemini yeniden anladım.

Kitabın sonunda kaynakça olmasını ayrıca çok beğendim. Yazılan bilgilerin nereden ulaşıldığının okuyucu tarafından bilinmesi kitabı daha da anlamlı kılıyor benim için. 

Mutlaka okunması gereken eserlerden birisi.




You Might Also Like

0 yorum