Alice Oseman Heartstopper Volume 4

17:07:00

Severek okuduğum serinin dördüncü kitabı ile karşınızdayım. Olayları daha iyi anlayabilmeniz için seriye ilk kitaptan başlamanızı öneririm. Ben İngilizce okudum. Dil olarak sizi yoracağını sanmıyorum. A2 seviyesindesiniz bu seriyi rahatlıkla okuyabilirsiniz. 

Nick ve Charlie'nin yaşamlarına konuk olmaya devam ediyoruz. Öncelikle kitabın karikatür şeklinde yazıldığı için -çizimlerin bulunmasında dolayı- rahatlıkla okuyacağınızı düşünüyorum. LGBTIQ+ insanlarının yaşadıklarını anlattığını söylemem lazım. Eğer seriye başlayacaksınız bunu bilerek okumanızı isterim. Onların neler yaşadığını daha iyi anlayacağınız, empati kuracağınız bir kitap bana göre.

Serinin dördüncü kitabında Charlie, ilişkilerinde bir adım öteye gitmek istiyor ve Nick'e "Seni Seviyorum" cümlesini söylemek için sahilde buluştukları bir gün seçiyor. Karar verip en iyi zamanda ve uygun anda söylenmesi gereken bu cümleyi garip bir anda söylemeye karar veriyor Charlie. Bu sayfaları okurken ikisinin de gözlerinin birbirlerinden başka kimseyi görmediği anlayarak tebessüm ile okudum. 

Bu kitapta ilişkilerinin duygusal olarak daha da ileriye gittiğini fark ettim. "İyi günde ve kötü günde" sözünün anlamını ikisinin de birbirlerine destek verdiği bölümlerde daha net bir şekilde gördüm. Özellikle Nick'in Charlie için yaptığı fedakarlıklar...

Nick, üçüncü kitabın sonunda Charlie ile ilgili bir durumu fark etmişti ancak bunu söylemek için ve ona nasıl davranması gerektiğini bilemiyordu. Nick de bu konuyu annesi ile konuşmaya karar veriyor. Nick'in annesi evladını düşünen ve onun için çabalayan birisi. Bu sayfalarda oğlu için her şeyi düşünen bilinçli bir anne okumak güzeldi.

Charlie'nin annesi ise oğlunun yeni erkek arkadaşından dolayı geleceğini düşünmemesinden endişeli. Tabi bu endişeyi yanlış yollar ile oğluna aktarıyor. Bu durum ise Charlie'nin ruhsal durumunu olumsuz yönde etkileyen faktörlerden birisi haline geliyor. Nick'in desteği ile hayatı için alacağı kararları okurken kendimi hem onun hem de Nick'in yerine koydum. Sevginin ve ikili ilişkide dürüstlüğün önemini yazar çizimler ile çok güzel aktarmış.

Eğer bu türde eserler okumaktan hoşlanıyorsanız seriyi inceleyebilirsiniz.



You Might Also Like

0 yorum