Ömer Alkan Kut

14:43:00

"Tragedya Dörtlüsü" olarak yayımlanan dört şiir kitabının sonuncusu ile karşınızdayım. Kut..

Öncelikle Kut; devlet idaresinde güç anlamına gelirken, mutluluk, ilahi bir kaynaktan gelen bereket de demektir. 

Şair bu kitabında seri hakkında bir yazı yazmış. O yazıda dördüncü kitap hakkında şu cümleleri kurmuştur:

"Dördüncü kitap olan Kut, tanrılar ve verimli tanımlar ile savaşın havzasındadır. Bu kitaptaki şiirlerin tamamı, bir veya birçok tanrının tragedya sahnesinde insan ile çatışmasına göndermelerde bulunur. Bu kantı çatışmalar, yeniye evrilecek olan düzenin inkar edilemez savaşlarıdır."

Kut kitabında savaş meydanında hakikatın ne olduğunu arayan insanların peşinden gidilecek. Hakikat nedir? 

"Hakikat için 
Hakikat uğruna

bir büyük savaşta 
edilen yeminler doğruya, doğru olana
doğru dediğin nedir ki
doğrulan her omurgalıya
söylenen bir fazlası bu savaşta 

ve hepsine rağmen bu savaşta

Hakikat için
Hakikat uğruna
Hakikat yeminimdir."

Savaşın var olan düzeni yıkarak yeniden başka bir düzenin inşa edilmesinden kaynaklandığını, eğer o düzen de istenmezse onun da yıkılıp yeniden baka bir düzen inşa edileceğinden bahsediliyor. Yalnızlık, savaş, inanç, umut, ölüm, ilişkiler temalarından oluşmuş şiirlere rastlayacaksınız.

"...ve bir kural vardır esasen, o da
savaşın yıkıntısı üzerinde biriken ağıtlarda gereğinden fazla durmamaktır, savaşın asıl arzusu inşadır."

Müziğin güzel ritmini bu kitapta da hissettim. Savaş öncesi prelüde, savaşın sahnesi, savaşın türevi, savaşın yalnız başınalığı olmak üzere içindekiler kısmı dört bölüme ayrılmış. Şiirlerin içinde bulunan kelimeler ustaca seçilmiş ve çoğu kelimenin anlamını şair şiirlerin içine gizlemiş. Bu yüzden şiir okumaya yeni başlayacaksanız sizi yorabilir ancak şiir okumak hoşlanıyorsanız mutlaka bakmanızı öneririm.

"Çağıma ayak uyduramadım ve
çağımı ayağıma getirdim
iğ dağarcığım, alır
bıraksam daha çok alır
o yüzden geniş tuttum kavmimi
geniş nüshalara tuttum
bir bir yazdım fihriste her ismi
ve kenara bıraktım.
Ben, isevi mecalim
bilirim.
Anılardan geçilmez yoksa
kimse toplayamaz ortalığı
geçmişi bırakmalı."


Ömer Alkan Kan (Tragedya Dörtlüsü'nün ilk kitabı) kitabının yorumu:


Ömer Alkan Kın (Tragedya Dörtlüsü'nün ikinci kitabı) kitabının yorumu:


Ömer Alkan Kor (Tragedya Dörtlüsü'nün üçüncü kitabı) kitabının yorumu:




You Might Also Like

2 yorum