La Mome (Kaldırım Serçesi)

19:41:00

Edith Piaf'ın hayatını merak ediyor musunuz? Bu muhteşem sesin nasıl keşfedildiğini, sevdiklerini, şarkılarını, mutluluklarını, üzüntülerini izlemeye hazır mısınız? Sahnede bayılması ile başlayan film, çocukluğunda yaşadığı olaylar ile devam ederek , onun ölümüne kadar olan dönemi gözler önüne serer.

Film kronolojik olarak ilerlemiyor ancak bu durum seyirciyi yormuyor. Yaşanılanların nedenlerini daha iyi anlamanızı sağlıyor.Belki de bu sayede monoton bir film olmaktan çıkıp yaşanılanları seyirciye merak ettiriyor.

Filmi izlerken kendimi onun yanında buldum. Yaşadıklarını hissettim. Bu yüzden film severek izledim. Bu sayede onu daha iyi anlayıp derinlerden gelen şarkılarındaki melodilerin arka planını duydum. Şarkılarındaki engin sözleri...

Benim çok sevdiğim, "Non, Je Ne Regrette Rien" şarkısının onun eline nasıl ulaştığını, bu şarkıyı ilk duygundaki hislerini, kendini anlattığını düşündüğü bu şarkıyı söyleyişini izlemek çok güzeldi.

Bana göre filmi bu kadar güzel yapan kesinlikle Edith Piaf'ı canlandıran Marion Cotillard'dır. Yaşayarak oynamış resmen. Zaten bu rolü ile Oscar'da en iyi kadın oyuncu ödülü, BAFTA ve Altın Küre ödüllerinin sahibi olmuştur.

Sahne geçişleri, dönemin yansıtılması, oyuncuların yetenekleri film ile iç içe uyum halinde yansımış.




Eğer Edith Piaf'ın şarkılarını dinlemediyseniz mutlaka dinlemenizi tavsiye ederim.

Film; En iyi makyaj ödülünü (Oscar), 2008 BAFTA ödüllerinden (aktris, kostüm tasarımı, film müziği, saç/makyaj) sahibidir de.

Marion Cotillard'ı Edith Piaf'a makyaj ve saç ile gerçekten mükemmel bir benzerlik ortaya koymuşlar. Üstelik onun oyunculuğu ile bu durum şenlenmiş.



Olivier Dahan'ın yönetmenliğini yaptığı bu film 2007 yılı yapımıdır.

Bu filmi mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.

"İnsanlar hep söyleyecek bir şey bulur."

 

"- Bir kadına öğüt verecek olsaydınız, bu ne olurdu?

- Sev.

- Bir genç kıza?

- Sev.

- Peki bir çocuğa?

- Sev."

IMDb puanı: 7.6

Benim puanım: 10.0

Keyifle Seyirler :)



You Might Also Like

7 yorum

  1. Güzel bir film miş müslüm geldi aklıma 😂😂

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir film miş müslüm geldi aklıma 😂😂

    YanıtlaSil
  3. güzel valla bende çok severim..

    YanıtlaSil
  4. Hiç duymadım ama harika anlatmışsın izlenir bu😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek izledim umarım sen de seversin :)

      Sil