Ömer Alkan Kın

16:08:00

"Tragedya Dörtlüsü" olarak yayımlanan dört şiir kitabının ikincisi ile karşınızdayım. Kın...
Kılıcın konulduğu kın.. Savaşılarak, kılıcın bedene değmesi ile ortaya çıkan kan, kının içine konulan kılıç ve ölünüm melankolik ruhu bu şiir kitabında da kendini gösteriyor.

"ölümü bekliyorsa bir insan dili açıktır
apaçıktır hani,
meyhane kadar açıktır
ve daha açılacaktır her keresinde
gece uzundur, söz sözü açacaktır
derken, ben, hikaye
birindeyim
sevdiğimde konaklayacağım bu gece
derken, ben gecenin geç akıllısı
anlıyorum sindire sindire
asıl sevdiğime hikayeyim

boş yere ölmeyeyim diyorum
suçlu olayım diyorum
ölmeyeyim boş yere
asılmamış olsun bu kemer göğe 
asılmasın özelim 
sallanmasın gövdem
olur mu

derken ben
gecenin geç saatine kurulu ziline uyanıyorum
öldüm
ve işte tüm özelim...

gerisi sizde
kaldırın atın bir köşeye"

Konuşmaktan yorulan ancak derdini anlatmak isteyen birinin yazdığı şiirleri ve düz yazıları okuyoruz. Düz yazı ile yazılmış sayfaların dili şiir dilinde (mensur şiir gibi). Bu durum belki okurken sizi yorabilir ancak kelime seçimlerini ben beğeniyorum. Bu kitapta bir de devlete eleştiri var. 
 
Bu kitapta ilk kitaba oranla ölümün doğmasını, ölümün yaşam ile bütünleşip umuda dönmesini daha çok hissettim ben.  Gecenin onun için önemini de şiirlerin içine nakış nakış işlemiş.

"Sonu Çağıran Sen Değil Miydin

Umut bir küçük çocuk
uslu uslu ölmeyi bilmiyor
Umut utanmıyor hiç
geceyi bile bile sabaha bağlıyor
tragedya dediğin böyle doğuyor

azıcık umut ve bol gece
azıcık sabah kahvesinden yudumu
bayat
bol kötürüm bir gece
Öl gecenin umudu ve öl gece
Artık öl..."

Müziğin güzel ritmini bu kitapta da hissettim. Kılıcı boğacak olan, mezarbaşı ayetleri, doğacak olan olmak üzere içindekiler kısmı üç bölüme ayrılmış. Şiirlerin içinde bulunan kelimeler ustaca seçilmiş ve çoğu kelimenin anlamını şair şiirlerin içine gizlemiş. Bu yüzden şiir okumaya yeni başlayacaksanız sizi yorabilir ancak şiir okumak hoşlanıyorsanız mutlaka bakmanızı öneririm.

"galiba layıkıyla ölmekti hedefim
rahatı pışpışlayacak ve uyutacak onu
sonra yolacak yapraklar bekleyecek onu
yeşili sarıya çalarak
emeğine yaklaşacak ve
biçecek onu
biçecek
...
sonra
güzeli yaratınca 
okuyacak onu
güzelin altını çizerek okuyacak
denilecek ki ardına
"güzelin köküne yapılan atıflar
hiç bu kadar öz bir üsluba erişememişti."

"Zaman bir karmadır
Geriye doğru adım atmadır bir iki
İlerisi benim derken
Daha çok zaman benim derken düşmedir"

Ömer Alkan Kan (Tragedya Dörtlüsü'nün ilk kitabı) kitabının yorumu:

You Might Also Like

4 yorum

  1. Şair'i tanımıyordum. Senin yazından sonra araştırdım ve yaşına rağmen muazzam yazmış. Eğer araştırmasaydım hayat birikimi çok yaşça büyük bir insan olarak düşünürdüm. :)

    YanıtlaSil
  2. Yine bilmediğim bir kitap ama o kadar güzel anlatmışsınki merak ettim😊

    YanıtlaSil