Monsieur Je sais Tout (Her Şeyi Bilen Adam)

19:53:00




Fransız filmlerinde fark ettiğim bir durum olarak, yaşanılan bir olaydan ziyade karakterlerin psikolojisini izleyicilere yansıtarak karakterlerin ne düşündüğünü onlara yansıtır. Bu yüzden izlediğim Fransız filmlerinde genelikle kişilerin psikolojisi aklımda kalıyor. Bu filmde de dayı ve yeğenin yaşadıklarına karşı gösterdikleri psikoloji benim hafızamda yerini aldı. 

Filmin konusuna gelirsem: Sadece kendini düşünen, insanlara bağlanmaktan hoşlanmayan veya korkan Vincent Barteau, annesinin hastalamasından dolayı yeğeni Léo'ya bakmak zorunda kalır. Léo çok iyi satranç oyuncusudur ve Asperger Sendromundan dolayı yaşamı diğer insanlar gibi değildir. 


"Asperger sendromu diğer insanlarla etkileşimi oldukça zorlaştıran gelişimsel bir bozukluktur. Çocuğunuz sosyal olarak beceriksiz olduğu için arkadaş edinmeyi çok zor bulabilir. Asperger sendromu olanlarda otizm özelliklerinin bazıları vardır. Örneğin; sosyal becerileri zayıftır, rutini severler ve değişiklikten hoşlanmazlar. Fakat otistiklerin aksine Asperger sendromu olanlar normal olarak konuşma becerisinin geliştiği yaşta, yani 2 yaşından önce konuşmaya başlarlar. Asperger sendromu hayat boyu sürer, fakat belirtiler zaman içerisinde düzelme eğilimindedir.

Hem Asperger sendromu hem de otizm yaygın gelişimsel bozukluklar grubuna dahildir. Asperger sendromunun nedeni tam olarak bilinmemektedir ve bunu engellemenin yolu da bilinmemektedir. Genetik olduğu düşünülür ve bunun üzerine araştırmalar yapılmaktadır. Asperger sendromunun en önemli belirtisi sosyal durumlar karşısında yaşanan problemlerdir. İki Asperger sendromlu çocuk birbirine benzemez, çünkü belirtiler çok çeşitlidir."





Dayı ve yeğen arasındaki ilişkiyi izlemek hoşuma gitti. Vincent bu duruma alışmakta zorlansa da, Léo onunla daha yakın olmak için futbol oynamak ister. Vincent futbol antrenörüdür. Léo'nun futbol oynamak istemesine ilk başta karşı çıksa da, daha sonra onun futbol oynamasına izin verir. Léo'ya göre, futbol da satranç gibidir ve oynamak onu için sorun değildir. Peki dayı ve yeğen arasındaki ilişki nasıl ilerleyecektir?


Öncelikle Léo karakterini canlandıran Max Baissette de Malglaive'in oyunculuğunu baya beğendim. Yaşadıklarını, neler düşündüğünü bana hissettirdi. Vincent karakterini de Arnaud Ducret canlandırmıştır. Onun da oyunculuğunu beğendim ben. Zaten bu konu için yaşanılanları izleyicinin de hissetmesi gerekiyor. Bu yüzden oyuncuların performansları önemli.


"”Sen her şeyi biliyorsun."
"Ben sadece gerçekleri söylerim.""

Filmin yönetmenliğini,  Stéphan Archinard ve François Prévôt-Leygonie yapmıştır. 2018 yılında çekilmiştir. Farkındalık yaratan bu filme bakmanıza öneririm. Biraz durağan ilerlese de, ben severek izledim.

IMDb puanı: 6.5
Benim puanım: 9.4
Keyifle Seyirler. :)





You Might Also Like

6 yorum

  1. Çok güzel bir filme benziyor izlenir bu😍

    YanıtlaSil
  2. izleneceklerde yerini almış bulunuyor an itibari ile :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek izledim umarım sen de seversin :)

      Sil
  3. Konusunu sevdim, farkındalık yaratması filmi listeme eklememe sağladı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek izledim umarım sen de seversin :)

      Sil