Deniz Çetinay Kızıl Kuzgun

17:31:00

Şiir türünde yazılmış kitapları okurken şiirlerin duygularını anlamaya çalışırım. Kitabın ismi, bana hangi tarzda şiirler okuyacağımı söylüyor. Komünizm'in Kırmızısı...


"Ne durup düşünüyorsun yolcu?
Hem de sırtındaki yükle!
Madem yolu çizmek bu kadar güç,
Sen de yol olmadan sevdanın peşinden düş!
Zaten çizeceğin yolda göreceklerin,
Senin yarattığın birer düş!

Durmaya devam ettikçe,
Her yol ayrımında biraz daha düşündükçe,
Yükün ağırlaşacak,
Eğer atarsan onu,
Varacağın hedefin bir anlamı kalmayacak!

Yürü, kuru toprağa, dikenlere doğru...
Tabanların parçalansın,
Geçtiğin yerlere kanın aksın,
Varsın senin hikayen de böyle yazılsın!"

Sevdanın önemine vurgu yapan şiirler, vatan sevgisi, aşk, özgürlük...
Şair kullandığı bazı kelimeler ile okuyucuya sesleniyor. Güneş, anka, kan, kırmızı, sevda, akıl, vatan...

"Öyle bir battı ki güneş burada, saatler önce,
Ancak bu kadar yalnız, özlem dolu,
Ancak bu kadar karanlık olabilirdi gece.
Ardından beliriverdi mehtap, sanki dedi ki,
Yalnız kalamazsınız, güneş düşmüş de olsa bitap.
Durup de ki kendine,
Sessizliğine kanıp yalnızım desen de,
Senden beslenen bir sen bulursun kendinde."

İnsanın kendini bilmesi, bulması, kendini tanıması gerektiğini şiirlerinin içine serpiştirilmiş. Hayatın ne olduğu, kavgalarını, sevdalarını hissederek yazmış. Şiirlerde Nazım Hikmet ve Atilla İlhan esintileri hissettim.

"Aklım hala güler yüzünde,
Ve bu kalem,
Bana verdiğin günden beri elimde.
Koyamıyorum seni bir türlü,
Saçların kadar düz dizelere.

O günkü gibi olur mu yine,
Sıkıcı bir bahar gününde,
Etmeden tek kelime,
Sarmaş dolaş olur muyuz seninle?

Tutup desen ki "Ne haddine!"
Haklısın,
Ettiğim adilikten beri,
Buz gibi sular döküyorum ben de,
Ellerini bırakan adi ellerime!"

Şiirlerin dili, kelimelerle yapılan imgelerinden dolayı belki sizi yorabilir ancak şiir okumayı seven biriyseniz sizi yoracağını sanmıyorum. Şiir kitabı okumaktan hoşlanıyorsanız bakabilirsiniz.

"Satırlara sığamıyorum artık!
Ve çıldırtıcı bir yavaşlıkta
Çıldırtıcı bir bilinmezlik ilerliyor!
Bilmiyorum gençliğim mi...

Ne kendimin ne de başka birinin kafasını şişirmek
istemiyorum artık.

Ben artık...
Sorun da bu işte,
Önceki satırları tamamlayamıyorum,
Ama bir tek ona sığıyorum."

"Karanlığa, deliliğe, belirsizliğe, mutluluğa,
Her biri doldu zaten daha önce satırlara,
Buluştukları hiç oldu mu peki,
Bir dizede, bir sonede, şarkıda?
Neden aydınlık iyidir, niye aklıyla övünür insan?
Her şeyimiz maskeler, piyonlar, zarlar...
Doğru olmak mı kötü, iyi olmak mı yanlış?
Bunların ötesi bir feragat bir terk ediş,
Bir gün gelir kafiyelerden kurtulurum,
Karanlık, belirsizlik, deliliğim, mutluluğum..."





You Might Also Like

5 yorum

  1. Şiir kitaplarına bayılırım. Öneri için teşekkür ederim 🌸🌸

    YanıtlaSil
  2. Hala şiir kitabı okumadım🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir kitaplarına yeni başlayacaksan sade bir dili olanı seçmelisin :)

      Sil
  3. Umarım gecikmiş bir merhabanın kusuruna bakmazsınız. Açıkçası internette gezerken kendi ismim ve kitabıma rastlayıp bu kadar tutarlı ve yapıcı yorumlar görmek mutluluk verici bir sürpriz oldu. Kitap Nisan 2016'da 18 yaşımı henüz doldurduğumda yayınlandı ve bugün bambaşka bir noktadayım. Şiirlerimi yayınlatmaktan zaman zaman pişmanlık duyduğum dahi oldu fakat bu bloga rastlamak ve yorumunuzu okumak bu hislerimi tekrar sorgulamama sebep oldu. Lafı daha uzatmayayım, sanatla, bilgiyle ve sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil