Alex Flinn Beastly (Lindy's Diary)

20:41:00

Güzel ve Çirkin masalının günümüz uyarlamasını okumak ister misiniz? Türkiye'de Kyle'in (erkek karakterin) anlatımı ile yazılmış kitabı mevcut. Ben de Lindy'in günlüğünü okumak istedim. Bu eserin filmini de izledim ve o da Kyle'nin gözünden çekilmiş. (Bazı sahneler filmde yok, filmde olan bazı sahneler de kitapta yok. Buna dikkat ederek filmi izlemenizi tavsiye ederim.)


Lindy'nin günlükleri Türkçe'ye sanırım çevrilmemiş. Ben İngilizce'sini okudum. Seviye olarak B1 düzeyindeyseniz sizi yoracağını sanmıyorum.

Bir olayı farklı kişilerden farklı bakış açısı ile bakmak çok hoşuma gidiyor. Bu yüzden Lindy'nin neler yaşadığını, ne düşündüğünü merak ederek okudum kitabı.

Dış görünüşe önem veren, kendi yakışıklılığı ile övünen, zengin, kendini beğenmiş Kyle'e yapılan büyü ile kimsenin dönüp de bakmak istemeyeceği çirkin bir canavar bir nevi kurt adama dönüştükten sonra yaşadıklarının bir kısmını (bu kitap için diyorum) okuyoruz. Çünkü benim okuduğum kitapta ana karakter Lindy'di. 

Lindy'nin annesi öldükten sonra babası uyuşturucu kullanmaya başlar ve bağımlı olur. Lindy her ne kadar onun için bir şeyler yapmaya çalışsa da, babası beladan uzak duramaz. Yine başı belaya girdiğinde kızını korumak için hiç bilmediği birisine yani Kyle'a emanet etmak zorunda kalır. Bu olay olduğunda Kyle bir cadı tarafından çirkin biri olmuştur ve kimsenin onu böyle görmesini istemez. Kyle kendini 'Adrian' olarak tanıtır. Lindy ve Kyle aynı lisede okuyorlar ancak Lindy popüler değil, Kyle ise herkes tarafından tanınan biri. Taa ki büyü yapılıp ortadan kaybolmak zorunda kaldığı zamana kadar...

Kyle ve Lindy'nin bir arada yaşadıkları zamanı okurken Kyle'in ya da Adrian'ın sevginin ne olduğunu, birisini önemseminin güzelliğini tattığını hissettim. Lindy için yaptıklarını okumak, Lindy'nin düşüncelerini okumak hoşuma gitti. Dış görünüşün önemsizliğine vurgu yapan bir kitap. Sevginin ve aşkın gücü...

Klasik bir son, beklenen bir hikaye okuyorsunuz bunu söylemem gerekiyor. Beklentinizi o yönde yaparsanız sizin için daha iyi olur. hani çerezlik Bruno kitap. güzel vakit geçireceğiniz, dış görünüşün önemsizliğine dem vuran bir kitap.

Kitabın içinde Shakespeare'den bahsedilmesi, güllerin güzelliğinden, hayatın öneminden bahsedilmesi hoşuma gitti.

Eğer güzel bir zaman geçirmek isterseniz kitaba bakabilirsiniz.

"..but I loved feeling the connection to Shakespeare, to someone who lived hundreds of years ago but who was still a real man, a man who sniffed roses and thought about beauty. Sometimes, it’s like I know Shakespeare better than I know anyone."

"Eyes are the windows to the soul."



You Might Also Like

6 yorum

  1. Aaa bayılırım güzel ve çirkine böyle bir günlükleri olduğunu ilk defa duydum okumam lazım merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüz uyarlaması karakterler farklı ancak güzel ve çirkin ile konusu aynı :)

      Sil
  2. Ben de olayları farklı bir bakış açısıyla okumayı seviyorum. 😊

    YanıtlaSil
  3. Daha önce duymadığım bir kitaptı anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil