Sait Köşk Yol Arkadaşım

12:38:00

Bu kitabı okuduktan sonra Türkiye'nin bir çok yerini gezmeye karar verdim. Ülkemizin cennet gibi bir yer olduğunun kanıtı niteliğinde. Bu kitapta Güzide ve Arif ile karış karış gezdik güzel Türkiye'yi.

Güzide ve Arif evli ve mutlu bir çifttir. Birbirlerini seven ve birbirlerine saygı duyan iki insan. Ancak Güzide ve Arif'in her yolu denemelerine rağmen çocukları olamamaktadır. Bu durum ise en çok Güzide'yi üzmektedir. Bu durumun anlatıldığı sayfaları okurken şunu diledim: " Umarım isteyen herkesin çocuğu olur." 

Güzide ve Arif inançlı kişiler olduğu için bu durumu Allah'ın onlara verdiği bir sınav olarak görürler bu yüzden amaçları bu sınavı en iyi şekilde geçmektir. Çünkü bilirler ki bu sınavın ardında onları bekleyen bir ışık vardır.

Kitapta Arif ve Güzide'nin aldıkları karavan ile Türkiye'yi karış karış seyahat etmelerini okuyoruz. Bu kitapta tasavvufi yönlerin de olduğunu söylemek istiyorum. Yazar bu yönü Güzide ve Arif'in okudukları kitaplar hakkında birbirlerine okudukları hakkında sohbet ederken değinmiş. 

Kitapta Bolu, Karadeniz, Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu bölgeleri diyar diyar sade bir anlatımla okuyucularına sunmuş yazar. Sanki ben de onlarla beraber gezdim ve gördüklerine şahit oldum. Bu yönüyle kitabı sevdim.

Kitapta okuduğum bir durum beni rahatsız etti. Güzide'nin annesinin evlilik ile ilgili söylediği bir kısım.. O kısımı okurken sanki kadının güçsüz bir varlık olduğunu erkeklerin onları koruduğunu dile getirmiş gibi geldi. Ya da ben fazla feminist düşünüyorum bilemiyorum. Bu konuları Peygamberin ve Allah'ın sözleriyle anlatıyor okuyucuya.

Kitabı genel anlamıyla sevdim. Bu kitap sayesinde yeni gezilecek yerler keşfettim. Eğer tasavvufi türde yazılmış kitaplardan hoşlanıyorsanız bu kitaba bakabilirsiniz.

"Umudunu kaybedenin başka kaybedecek bir şeyi kalmaz.”


”En çok da roman okurdu. Okuduğu romanların kahramanları üzerinden hayatı değerlendirmeyi severdi.”


”Kitapları karavana yerleştirirken anlaşmıştık. Gezimiz boyunca günde üç vakit kitap okuyacak, böylece sadece gezmiş olmayacak, yolculuğumuzu maksadına erdirmiş olacaktık. Okuduklarımızı gördüklerimizle birleştirip tecrübelerimize ekleyerek öğrendiklerimizi yaşantımıza geçirmek için de gayret edecektik.”


You Might Also Like

4 yorum

  1. Bu tarz kitapları seviyorum, bir de güzel anlatılmışsa tamamdır. Gitmemiş olsamda hayalimde canlanması bile güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kesinlikle hayalinde canlanıyor benin canlandı umarım okuduğunda seversin :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim okuduğunda da beğenirsin umarım :)

      Sil