Nesrin Karaman Meliha

12:26:00

Aşk nedir? Meliha'nın Sami'ye sorduğu gibi "Aşk kıyım işi midir?" Sami'ye göre bunun cevabı açık bir şekilde bellidir. Ona göre aşkının karşına çıkan bütün engeller temizlenmelidir. Bu temizleme ile aşkı onunla birlikte olacaktır. Peki bu saplantılı düşünce ne kadar doğru? 

Aşk güzel duyguları içeren sevdiğin kişinin mutlu olmasını istemek midir yoksa sevdiği kişi mutsuz ama yanında olması mıdır? Sami'ye göre cevap net çizgilerle bellidir. Meliha her zaman onun yanında olmalıdır. Her koşulda...

Meliha'nın buruk hikayesi ile karşınızdayım. Mutlu bir çocukluk geçirmiş herkese sevgiyle bakan Meliha üniversiteye başladığında yaşayacaklarından habersizdir. Gelecek ona zorlu şartlarını gösterdiğinde onun güçlü duruşu benim kalbimi kazandı. Güçlü bir kadın dedim. Zorluklara rağmen güçlü durmayı başarıyor. Yaşadıklarına rağmen....

Meliha aşkın engin denizinde yüzerken dalganın sertliğini görmeden yaşamak ister Fuat ile olan aşkını. Güzel seven biridir Fuat. Fakat davası için aşkını bırakmak zorunda kalan bir adam. Bu bırakış ile yaşanacaklardan habersiz... Yaşanacakları bilseydi bırakır mıydı; hiç sanmıyorum.

Kitapta argo kelimelerin bulunduğunu söylemem lazım. Bu konu sizi rahatsız ediyorsa kitabı ona göre okumanızı tavsiye ederim. Bir de nasihat vermek istiyorum. Ailenizin sadece sizi düşündüğü bir konuda (başkalarının ne dediğini değil sadece sizin hayatınız için size vereceği bir nasihatten bahsediyorum.) onların dediklerini düşünün. En azından aklınızın bir köşesinde kalsın söyledikleri. Meliha bunu yapsaydı belki olaylar farklı gelişecekti.

Kitapta rahatsız olduğum bir konu eşcinsellere bakış açısının kötü gösterilmiş olması oldu. Bu durumun kötü bir davranış olarak aktarılmak istenildiği izlenimine kapıldım. Bu da beni rahatsız etti. Umarım bu bakış açısı değişir ve insanlara saygı duyulmaya başlanır.

Kitabın sonunda Sami'ye edeceğiniz beddualara hazırlıklı olun yaptıkları ile insanın kanını donduran biri. Aşkın saplantılı halini okuyacaksınız. Aşk buysa tabi.

Kitabı hayatınızda yaşayacaklarınızı düşünerek yanınızda bulunduracağınız kişilerin seçiminde dikkat etmeniz açısından okumanızı tavsiye ederim. Bir kişinin  bile hayatınızı nasıl tepetaklak edeceğinin kanıtı niteliğinde Meliha'nın yaşamı..

”Gerçi çocukların oyun oynaması için dil bilmelerine gerek yoktu. Onlar çocuk lisanında oyun kurar, oynar, kavga eder, küser, barışırlardı da. Oysa büyükler aynı lisanı kullanıp onlardan çok daha geniş kelimeler bilseler de, çocukların iletişim becerilerine sahip değillerdi.”


”Biliyor musun, kuşlar, ilk defa uçmak için kanatlarını açtıklarında ve kanatları havayla dolduğunda ilk hissettikleri şey acıymış. Şimdi bana sen de, kendi kanatlarıyla uçmaya çabalayan o minik kuşlar gibi geliyorsun.. Bunlar yaşanacak güzelim, gün gelecek sen de güvenle özgürce açacaksın kanatlarını. Sadece zaman, tecrübe, sabır güzel kızım.”


”Yas yaşanması gereken bir durum. Gözyaşı geliyorsa bırak aksın, içindeki acın temizlensin.”



You Might Also Like

4 yorum

  1. Bu aşk değil. Olsa olsa saplantı diyebilirim buna. Bu duygusal bir his değil, bana kalırsa psikolojik bir rahatsızlık. Bu tür insanlar kendilerine olduğu kadar çevrelerine de zarar veriyor.
    Tanıtım için eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum psikolojik bir saplantı.
      Beğenmene sevindim ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Sami'nin duygularını aşırı bulsam da genel anlamda katılıyorum. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aşırı duygu ya da saplantı. Beğenmenize sevindim iyi günler dilerim :)

      Sil