Violette

12:31:00

 Evlilik dışı ilişki sonucu doğan Violette Le Duc... Hayatı boyunca sancılar çeken -bu sancılar ruhsal bir şekilde onun benliğine bağlanmış- kendini piç olarak gören biri. Hatta 1964 yılında La Batarde (Piç) eserini yazacaktır. Onun yaşamını, dönüm noktalarını, Simone De Beauvoir ile dostluklarını, hayatı nasıl gördüğünü izleyeceğiniz çarpıcı bir film. İkinci Dünya Savaşı sonrasında Fransız Edebiyatı'nın içine doğru bir yolculuk sizi bekliyor. Violette kendini anlatmaya çalışacak sizlere. Peki siz onu dinlemeye, anlamaya hazır mısınız? Onun başarısı hemen olmadı. -Dediğim gibi ancak 1964 yılında onu anladılar.- Dibi gördü. Oradan çıkmasını zor da olsa başardı. Cinselliği, kürtajı, kadın bedenini açıkça anlatan bir kadın yazar.  Sizleri sorgulacak, edebiyat dünyasına doğru yol alacağınız mükemmel bir film. Feminizm kavramını irdelecek, sizi dostluğun önemini anlatacak etkileyici bir film.
Film, 2013 yılında Toronto Uluslararası Film Festivali'nin Özel Sunum bölümünde gösterildi. Filmin senaryosunu yazan ve yöneten Martin Provost şu sözler ile düşüncelerini açıklamıştır:


“Violette hakkında bulduklarım ne kadar artarsa, içinde sakladıkları beni o kadar etkiliyordu; kırılganlığı, kırgınlığı, ki bunlar yanında herkesin bildiği skandallara karışan şatafatlı kişiliği (yani şöhrete kavuştuğu 1960’lardan sonra) beni pek ilgilendirmedi, bir maske sayılırdı bunlar. Hayat ona iyi davranmadı. İnsanlar onun zor olduğunu söylerdi. Ama bu bana yetmedi.” 

Filmdeki oyuncuların performansına diyecek lafım yok. Özellikle de Violette Le Duc'u canlanlandıran Emmanuelle Devos oyunculuğunu bana göre arşa çıkarmış. Film belki sizlere durağan gelebilir. 'Bu kadın ne yapıyor böyle?' diye düşünme ihtimaliniz var. Ancak o kendini anlamaya, tanımaya ve özellikle de anlatmaya ihtiyacı olan bir kadın. Yazmalı düşündüklerini. Filmin çarpıcı sahneleri o kadar güzel çekilmiş ki sanki hissediyorsunuz. Simone De Beauvoir ile çekilmiş sahneler de çok iyiydi. Simone De Beauvoir'ı canlandıran Sandrine Kiberlain de rolünü ustalıkla oynamış.



 Filmi izledikten sonra listeme eklediğim bir sürü kitap oldu. Onları da okumak için sabırsızlanıyorum. 

Eğer edebiyata ilginiz fazlaysa -özellikle de Fransız Edebiyatı- bu filme bakmanızı öneririm.

"Kadınlar için özgürlük, ekonomik bağımsızlık demektir."

"Kelimeler canlıdır. İçimizde yaşarlar. Rol yaparlar."

"Her bulutun gümüş bir astarı vardır."

"Edebiyattan daha iyi bir kurtuluş tanımıyorum." 

IMDb puanı: 7/10
Benim puanım: 9.5/10
Keyifle Seyirler. :)

You Might Also Like

8 yorum

  1. Daha önce duymamıştım ama eski dönemlerde geçtiği için izleyebilirim☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben severek izlemiştim umarım sen de seversin :)

      Sil
  2. Bende listeme alayım bu projeyi, çok ilgi çekici duruyor. Edebiyata ilgim olduğu için büyük ihtimal çok beğenirim. :)

    YanıtlaSil
  3. Bakmak lazım hiç denk gelmemiştim

    YanıtlaSil
  4. Firsat bulursam bakacagim. Kaleminize saglik.

    YanıtlaSil