Max Klim Joseph Goebbels (Biyografi, fotograf, kişisel yaşam)

11:38:00

Günümüzde bile onun siyasi taktiklerinin kulanıldığı Hitler'in propaganda bakanı Joseph Goebbels... 

Bu kitabı okumak istememin nedeni anti-septisizme neden ve nasıl inandığını -üstelik geçmişte Yahudilerle ilişkisi olmuş- bu adamın hayatını, Hitler'e neden bağlı olduğunu merak ettim. Felsefe doktorası yapan birinin bu tarz bir düşünceye sahip olmasını aklım almadı.

Bu kitapta onun hayatından kesitler okuyoruz. Kitabın kısa ve çevirinin kötü olması okurken beni yordu. Bazı cümleleri anlamak için en az üç kere okudum. Çevrinin önemini anlamış oldum bu kitapta. 

Joseph Goebbels'in kişisel hayatını merak ettim. Evliliği, çocuklarının isimlerinin hepsi "H" harfi ile başlıyor. Hitler'e bağlı olduğunu göstermek için bunu yapmış. 

Tabi onun hakkında okuduğum kitap ana hatlarıyla anlatılmış. Neden ve nasıl bu yolu tercih ettiğini daha iyi anlamam için yazdığı günlüklere bakmak gerekiyor. Üstelik günlük yazmaya Yarı Yahudi kız arkadaşının ona defter hediye etmesi ile başlaması da ironik.

Tarihi elinde tutan ve ona yön veren -kötü yönde- bu adamın biyografisini okudum. Okurken yapılan katliamları düşündüm. Çıkarları için yapılan onca şey...

Siyasi tarih ile ilgileniyorsanız Joseph Goebbels ve onun desteklediği partinin yaptıklarını bilmeniz gerekiyor. Tabi çeviriye dikkat ederek kitap seçmelisiniz.

Şimdi onun siyasi tavsiyelerini yazacağım. Emimin size tanıdık gelecektir bu tavsiyeler.

"İnsanların beyni tembelliği gördükçe her istediğimizi yapabiliriz."

"Yalan söyleyin, mutlaka inanan çıkacaktır. Olmazsa, yalana devam edin." 

"Bir şeyi uzun süre ne kadar tekrarlarsanız, insanlar ona o kadar fazla inanırlar."

“Bir insana yalan olsa bile bir söylemi sürekli tekrarlarsanız, o söylemin nereden geldiğini unutur. Kendi fikri gibi benimser ve savunur.”

“Söylediğiniz yalan ne kadar büyük olursa o kadar etkili olur ve insanların o yalana inanması da o kadar kolaylaşır.”

"Halkı her zaman ateşleyin. Soğumasına ve düşünmesine asla izin vermeyin. "

"Halk, büyük yalanlara küçük yalanlara göre daha çabuk inanır."

"Sadece bir rakibinize odaklanın. Kötü giden her şeyin suçunu onun üzerine yıkın."

"Bana vicdansız bir medya verin. Size bilinçsiz bir halk sunayım."



You Might Also Like

6 yorum

  1. Okunabilecek güzel bir kitaba benziyor bakayım buna☺️

    YanıtlaSil
  2. benim ilgimi çok çekmedi ama sevenler için güzel tavsiye

    YanıtlaSil
  3. Yazını okurken hiç ilgi çekici gelmedi. Takıntılı bir tipmiş sanki. Hayatındaki herkesin baş harfinin H ile başlaması filan ürkütücü geldi. :)

    YanıtlaSil