Dan Gutman Mrs. Dole İs Out Of Control (Bayan Dole Kontrol'den Çıkıyor)

23:02:00

Kitabın Türkçesini bulamadım bu yüzden ismini ben çevirdim ancak yazarın ve bu seri ile ilgili bazı kitaplarının Türkçesi mevcut. Eğer eğlenceli çocuk kitapları arıyorsanız ya da İngilizcenizi geliştirmek istiyorsanız bu seriye bakabilirsiniz. Dil olarak sizi yoracağını sanmıyorum.

Kitap Benim Garip Kamaştıran Okulumun (My Weird School Daze) serisinin ilk kitabı olarak geçiyor. Ancak Türkçesi basılan kitapların Arka Kapak Yazılarına baktığımda A.J (ana karakter) ikinci sınıfta, bu kitapta ise ikinci sınıfı bitirmiş üçüncü sınıfa geçecek. Belki de ondan farklı bir seri olarak lanse edilmiş olabilir.

Kitap A.J. adında bir çocuğun anlatımıyla yazılmış. Onun ve arkadaşlarının yaşadıklarına şahit oluyorsunuz. A.J. artık üçüncü sınıfa geçecektir ve Okul Aile Birliği'nin yeni başkanı olan Bayan Dole'un ise ikinci sınıfı bitirmiş çocuklar için güzel bir mezuniyet planı vardır.

Peki mezuniyette neler olacaktır?

Kitabı okurken eğlendiğimi ve güldüğümü hissettim. A.J. bazı yaşadığı olayları kendi düşüncelerini de dile getirerek anlatınca kendimi onun yanında buldum.

Yazarın dilini beğendim ben ancak bu kitabı okuyacak kişinin okulu seven biri olmasına dikkat edin. Çünkü A.J. ve arkadaşları okulu pek sevmiyorlar. Eğer okula gitmekten hoşlanmayan biri bu kitabı okuyacaksa çocuğu etkileme ihtimali var. Aslında okulda yaşanan maceralar eğlenceli ama ana karakterin okulu sevmemesi belki çocuğu etkileyebilir. Bu duruma mutlaka dikkat edin.

A.J.'nin olaylar ve durumlar hakkındaki düşüncelerini okurken çocukların merak duygusunun ne kadar yüksek olduğunu bir kere daha fark ettim.

Eğer çocuk kitapları okumayı seviyorsanız veya çocuklarınıza okutacaksanız (yoruma dikkat ederek) bakabilirsiniz.

You Might Also Like

6 yorum

  1. Çok eğlenceli görünüyor😍

    YanıtlaSil
  2. İngilizce kitap okumaya bu yıl başladım sonunda. Yıl başından beri beş tane roman okudum. Türkçe başlayıp, seriye ingilizce devam edince pek sorun çıkmıyor. ☺️ Bunu da listeme ekliyorum. Online olarak okurum bulabilirsem. 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi valla tebrik ederim bu kitabı da rahatça okursun bence :) Bookmate uygulamasından okudum ben kitabı :)

      Sil