Brian Tracy Eat That Frog (Ye O Kurbağayı!)

12:16:00

Zamanınızı yönetmekte zorluk çekiyorsanız, bütün işleriniz birikiyorsa ve kendinize zaman ayıramıyorsanız bu kitap hayatınıza şekil verecektir. Zaman, bazen su gibi akıp gider ve önünüzde birikmiş işlerle bakışmak zorunda kalırsınız. Nereden başlanacak? Nasıl yapılacak? gibi sorularla bir anda stresin içine atarsınız kendinizi. Bu durumdan kurtulmak istemez misiniz? O zaman sizi yazının devamına alayım.

Neden diğer insanlar benden daha iyi işler yapıyor? sorusuyla başlıyor her şey. Nasıl diğer insanlar işlerinde başarılıyken üstelik kendilerine zaman ayırıyorken ben her şeyin üst üste geldiğini düşünüyorum ? diye sorular sormuş kendine yazar ve bulduğu sonuçlardan kariyerinin gidişatını etkilemiş. Peki bu sonuç ne? İşte hayatınızı etkileyecek zamanı en iyi şekilde değerlendirmenizi sağlayacak zaman yönetimi.

Öncelikle plan yapmanın önemini anlamanız gerekiyor. Hangi işleriniz önemli, ne kadar zamanınız var, bugün neler yapabilirsiniz gibi sorular sormanız gerekir kendinize. Bu sorulardan sonra planınızı oluşturmanız ve bu planınızı uygulamanız gerekiyor. 

Yazara göre ilk başta karar vermeniz gerekiyor. Neyi geliştirmelisiniz, neyi uygulamasınız gerekiyor. Daha sonra karar verdiğiniz şeyleri disiplinli bir şekilde uygulamanız gerekiyor. En önemli adımlardan biri bu. Eğer yaptığınız işleri görürseniz diğer işleri yapma isteğiniz artacak. Bu da sizin istek ve disiplinize bağlı. O işi yapacak mısınız? önemli olan bu. Evet disipliniz ile kararlığınızı da göstermeniz gerekir. Bu iş için ne kadar kararlısınız?

-Masanıza oturun ve ne kadar istekli olduğunuzu düşünün. Eğer istekli değilseniz ne kadar plan yaparsanız yapın uygulamada zorluk çekebilirsiniz. 
-Ne yapmanız gerektiğini, ne istediğinizi hepsini bir kağıda yazın. 
-Daha sonra yazdıklarınızdan sizin için gerekli olanları işaretleyip numaralandırın. Hangi işinizi acilen yapmalısınız ve hangi işinizi daha sonra da yapabilirsiniz?
-Ve numaralandırdığınız işlerinizi listeleyin. Organize edin.
(10/90 kuralını uygulamanız gerekiyor. Zamanınızın %10'unu ne yapacağınızı düşünerek %90'ını işlerinizi yaparak geçirmeniz gerekir.) Bu yüzden plan yapmak zamanınızı iyi kullanmanız için önemli.)
-Bir an önce planınızı uygulayın.
-Her gun neler yaptığınıza bakın. Hangi işleri yapmışsınız hangilerini yapmamışsınız bunları değerlendirin.

Unutmayın zaman geçiyor ve bunu en iyi şekilde değerlendirin.

"Dünya, "birileri gelsin de, arzuladığım türden biri olmam için beni motive etsin" diyen insanlarla dolu. Sorun şu ki, kimse onları kurtarmaya gelmeyecek."





You Might Also Like

4 yorum

  1. İtiraf ediyorum bazen kendimi "Biri gelsin beni gaza getirsin" diye düşünürken buluyorum. 😅 Ama planlama yapmayı her zaman sevmişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bazen ben de öyle diyorum ama doğru diyor gelen yok 😂

      Sil
  2. Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.Zamanınızı ayırmak isterseniz sizi de beklerim,sağlıcakla kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sayende blogunu keşfetmiş oldum ve hemen takibe aldım çok güzel blogum :)

      Sil