Sierra Simone Rahip

21:16:00


Yasak Elma tarzında yazılan eserler her zaman dikkatimi çekmiştir. Bu yüzden eser ile ilgili beklentim yüksekti. Yasak olan bir şeye veya insana karşı gelme/kontrolü elinde tutma/uzaklaşma veya ikilemi ayrıntılı olarak irdelenmesini beklerken kendimi ana karakterin 50. sayfalardan sonra kendisini bırakma ve ikilem içerisinde kaldığı her an yaptığından pişman olma duygularını okudum. Pişman olsa bile yapmaya devam etmesi ise karakteri anlama isteğimi yitirmeme sebep oldu. 

Tyler Amselm Bell, kardeşinin ölümünden sonra rahip olmaya karar vermiş ve rahipliğin kurallarını 3 yıl boyunca sorunsuz bir şekilde uygulamış. Bu kurallardan birkaçı da evlenme yasağı, cemaatlerini terk edememe ve Tanrılarını yüzüstü bırakamadır. Taa ki o gelene kadar her şey olduğu gibiydi..

Tyler'ın rahip olmak istemesinde kız kardeşinin ölüm şekli de etkili, hatta bu konunun daha derinden irdelemesini isterdim. Rahip olarak seçtiği Katolik kilisesi bu ölümle bağlantısını öğrendiğimde Tyler'ın keskin ve önemli bir karar verdiğini anladım. 

Poppy Danforth, zengin ve varlıklı bir ailede büyümüş birçok eğitim alan zeki bir kadın. Fakat ailesinin bulunduğu çevrenin kurallarına uymak istemeyip stripiz kulübünde dans etmeye karar vermiş ve yaşadığı son olaydan sonra günah çıkarmak ve kendi yolunu aramak için kilisenin kapısına girdiğinde hem Tyler hem de kendisi için hayatının değişeceğinden habersizdi.

Eserde çok fazla +18 sahneler mevcut, bunu bilerek romanı okumanız gerekmektedir. Aynı zamanda 3 yıllık rahip olan birisinin günah çıkarma esnasında duyduğu bir sesten tahrik olması da kafamda bir soru işareti bıraktı. Poppy onun için yasak bir elmadır ancak onu her gördüğünde kendisine engel olmakta zorluk çekiyor. Aynı durum Poppy için de geçerli. İkisinin arasındaki cinsel çekimi de yazar 50.sayfalardan sonra okuyucunun gözünün önüne sermekten  çekinmemiş. 

Tyler'a göre Poppy yolunu kaybetmiş bir kuzudur. Onun görevi ise bu kuzunun yolunu bulmasına yardımcı olmaktır ancak işin içine giren cinsel hisler onun düşüncelerini de ele geçirmiştir.

"Yapmanız gereken tek şey, bir denge tutturup yeni bir başlangıç noktası belirlemek. Hayatınızda geriye kalan sevgiyi bulup ona sıkıca tutunun. Bir gün, her şey daha az belirsiz ve daha az sıkıcı olacak. Bir gün, bir hayatınız olduğunu yeniden fark edebilirsiniz. Sizi mutlu eden bir hayatın olduğunu."
 
Bana göre Tyler'in daha öncesinde herhangi bir cinsel deneyimi olması yaşanılacak ikilemin önüne geçmiş. Eğer Tyler bakir olsaydı belki de yaşadığı durumu daha dikkat çekici olacaktı. Aynı zamanda Poppy'in cinsel ilişkiye bu kadar fazla istekli olması da -abartmıyorum- okurken beni yoran kısımlardan birisi oldu. Yazarın bu durumu bilerek kurgusuna eklediği belli. Ancak bazı olayların bir anda değil de yavaştan olması gerektiğini düşünüyorum. Bu yüzden eser benim için yüksek beklentiyle okunulmaması gereken romanlardan birisi. 

Eğer türü seviyorsanız eseri yüksek beklentiye girmeden inceleyebilirsiniz.

You Might Also Like

0 yorum