Usborne Stories From Around The World

21:54:00


Masallar benim için hep büyülü bir dünyanın kapılarını arayan bir unsurdur. Bu yüzden masal okumak benim için hayallere dalmak demektir. Stories From Around The World  (Dünyadan Masallar olarak Türkçe'ye çevrilebilir.) bende bu etkiyi yaratan birçok masaldan oluşuyor. Kitabı küçükken İngilizcemi geliştiririm diye almıştım ancak okumak şimdiye kısmet oldu.

Çocuk kitabı olduğu için dil olarak anlaşılırdı. Özellikle İngilizcesini geliştirmek isteyen kişilerin rahatlıkla okuyabileceği bir eser. Masallar geçmiş zamanda yazıldığı için fiillerin ikinci ve üçüncü halleri ile karşılaşabilirsiniz. İngilizceniz A2 seviyesinde ise masalları kolaylıkla okuyabileceğinizi düşünüyorum. 

Aynı zamanda masalların büyüsünü okuyucuya daha iyi aktarmaya yardımcı olan illüstrasyonlar sayesinde kendinizi karakterlerle birlikte hissedebilirsiniz. Ben her sayfadaki illüstrasyonları çok beğendim. Masala uygun olarak çizilmişler ve kitabın sayfasını çevirdiğinizde devam eden masalın bütünlüğü korumuşlar. 

Eserin içerisinde 22 tane farklı ülkelerin masalları bulunuyor. Bu masallar ile dünyanın birçok yerine sihirsel yolculuk yaptım. Çocukların iyilik ve kötülük kavramlarını düşünmesine olanak sağlarken aynı zamanda o ülkenin özelliklerini öğrenmiş olacaklardır. 

Bilmediğim masalları okurken yeni kültürler hakkında güzel bilgiler edindim. Benim için çocuk masalları hem çocuklar hem de ruhu çocuk olan yetişkinler içindir. 

"It's what you add to it that makes all the difference." (Tüm farkı yaratan ona ne eklediğindir.)

Özellikle o ülkenin kültürüne ait olan masalları çok beğendim. Aynı zamanda büyülü unsurların yer aldığı masallarda kendimi başka diyarlarda hissettim. Eğer bu türde eserler okumaktan hoşlanıyorsanız mutlaka bu masalları incelemelisiniz.

You Might Also Like

0 yorum