Vincent Van Gogh İnan Bana

19:39:00

Van Gogh'un eserlerinde hissettiğim hüznün derinliklerini keşfettiğim bir eser oldu İnan Bana. Mektuplar, benim için insanların gizli ruhlarının ve düşüncelerinin açığa çıkıp kağıda aktarıldığı bir türdür. Bu eserde de kardeşi Theo'ya yazdığı mektupları okurken Van Gogh ile tanışma fırsatı buluyoruz.

Eserin isminin "İnan Bana" olması ilk yazılan mektuplarda Van Gogh'un mektuplarını "İnan Bana" şekilden bitirmesinden kaynaklandığını eserin Önsöz bölümünü okuyunca daha iyi anlıyorsunuz. Ona inanılmasını bekleyen ve arzulayan birisi...

"Bir sanatçının iç dünyasını ve yaratıcı yolculuğunu anlamak, onun eserlerine derin bir bakış sunar. Vincent Van Gogh'un mektupları da, sanat tarihini ve insana dair anlayışımızı derinleştiren bu önemli pencerelerden birisidir. Bu kitap, seçkin mektupların dikkatlice seçilmiş bir koleksiyonunu içerir ve okuyucuları, sanatçının zihnindeki karmaşıklığı ve duygusal zenginliği keşfe davet eder."

Vincent Van Gogh'un seçkin mektuplarının tarih ve nereden yazıldığının belli olması okuyucu için ipucu niteliğini taşıyor. Aynı zamanda mektupların tarihsel olarak sıralanması ve aralarda yaşılan olayların kısa bir özetinin anlatılması okuyucunun zihninde Van Gogh'un hayatının daha net bir şekilde canlanmasına yardımcı olmaktadır.

"Bu dikenlerin zamanla beyaz çiçekler açacağına ve boşaymış gibi görünen bu çabalarımın doğum sancılarından başka bir şey olmadığına dair umudum var:"

Bu mektuplarda Van Gogh'un sanata karşı bakış açısını okurken ayrıca kendisini nasıl geliştirdiğini keşfediyoruz. 
Theo'ya yaşadığı durum ve olayları aktarırken kullandığı dil kendisinin iç yansıması gibi kırılgan ve hassas. Bu hüznü özellikle ailesi ile ilgili olan mektuplarda daha çok hissettim. Kendi dünyasını Theo'ya açarken dini inancı ve duygularınından da bahsediyor kardeşine.

"Ayrıca insan, ruhundaki kıvılcımın sönmesine asla izin vermemelidir, onu canlı tutmalıdır çünkü ona ihtiyaç duyacağı bir günün gelmesi kaçınılmazdır."

Van Gogh'un eserlerini beğeniyorsanız ve onun hayatından kesitleri merak ediyorsanız bu eseri inceleyebilirsiniz.



You Might Also Like

0 yorum