Zafer Algöz Ken Taç Dis

17:57:00

Usta oyuncuyu rol aldığı birçok dizi ve filmlerden tanıyorum. Kendi anılarının bir kısmını yazmış olduğu üçüncü kitabı okurken kaleminin de güçlü olduğunu fark ettim. Mizahi bir dil ve ustalıkla aktardığı anılarında çocukluk yıllarının sarı saçlı Zafer'ini, o dönemde yaşadığı insanın yüzünde tebessüm ettirecek olayları ve yaşamından ufak bir kesinti karşılıyor sizleri.

Sohbet havasında yazmış olduğu bu kitabı kendisinin de dediği üzere, tıpkı hayat gibi... Kimi yerde yüzünüzde buruk bir gülümseme, kimi yerde kahkahaların havada uçuşacağı bölümler ve bazı bölümlerde de özlem içeriyor. 

Ben özellikle usta tiyatro oyuncuları ile olan anılarını okumayı çok sevdim. Sahnede gördüğümüz birçok kişiyi anıların çoşkulu izlerinde okumak çok hoşuma gitti.

"Tiyatro insana insanı insanca anlattı ve sonuçta insan yeniden insan olmak erdemine ulaştı."

Usta oyuncunun anılarını okurken her insanın içerisinde bir parıltı olduğunu ancak bu parıltıyı kullanma yöntemi ile o insanı hafızamıza kazıdığımızı anladım. Zafer Algöz'ün ailesinin ileri görüşü ve çocuğunu tanıması da onun şu andaki kişi olmasında önemli bir etken. 

Zafer Algöz'ün hayata bakış açısı da bu anıların oluşmasını sağlamış. Görmek ve bakmak dediğimiz ince çizgiyi Zafer Algöz kendi deneyimleri ile bu kitabında ortaya koymuş. Bazı anıların unutulmaz olduğunu ve anıların yaşamın bir parçası olduğunu okuyucuya kendine tarz anlatımı ile sunmuş. Aynı zamanda hayatın kıymetini ve güzelliğine de gösteriyor kitapta.

1960-1970-1980'lı yılların Türkiyesindeki yaşamı ve o dönemdeki insan ilişkilerini de birinci ağızdan tanık olmak güzeldi. 

Kars, Trabzon, Bursa, İzmir ve daha nice güzel şehirde gezintiye çıktık onun anılarıyla.

Ben severek okudum kitabı. Bazı anların ağızda bıraktığı güzel nahoş tadı gibi insanı ferahlatan bir anı yolculuğuna çıktım. 

Eğer anı türünde kitaplar okumaktan hoşlanıyorsanız kitabı inceleyebilirsiniz.



You Might Also Like

0 yorum